כתבת "הארץ" מזועזעת: יקב בבנימין השיק סדרת יינות עם שמות הקיבוצים שנטבחו

יעל פרידסון, כתבת "הארץ", הצליחה לעורר סערה כשתקפה את יקב פסגות על סדרת היינות החדשה: "לראות את שמות הקיבוצים שנטבחו מקדמים מכירות של יקב מההתנחלות? אני עדיין מעכלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 11:26 ב באדר ב'

כתבת "הארץ" מזועזעת: יקב בבנימין השיק סדרת יינות עם שמות הקיבוצים שנטבחו
יעל פרידסון, צילום: מאיה משל

יעל פרידסון, כתבת "הארץ" המנהלת אורח חיים דתי, פרסמה ציוץ שהצליח להסעיר את הרשת. בפוסט בחשבון הטוויטר שלה שיתפה תמונה מיקב פסגות, הממוקם במועצת בנימין, וכתבה: "זה היה עניין של זמן עד שיגיע המרצ'נדייז, אבל לראות את שמות הקיבוצים שנטבחו מקדמים מכירות של יקב מההתנחלות? אני עדיין מעכלת". לאחר מכן הציגה את התמונה: "קבלו את סדרת ה 7.10 של יקב פסגות, שבבעלות משפחת פאליק, שבביתם התארחו הזוג נתניהו בתחילת המלחמה. ההכנסות לשיקום העוטף".

יעל פרידסון: "משהו ממש צורם לי"

העיתונאית המשיכה וכתבה: "וכמובן שהתווית באנגלית. יש משהו יפה לראות את כל השמות באותה שורה, אחדות וזה, אם אשכחך בארי, אני כמובן שמחה על הערבות ההדדית ביננו ובין אחינו בגולה. ועדיין", הוסיפה, "משהו ממש צורם לי".

"הטמטום שאת מפיצה בכל פעם שאת כופרת בזכותם של יהודים לגור ביהודה"

הציוץ של פרידסון רץ ברחבי הרשת והצליח לגרור תגובות זועמות. "מספרים שיש חלאות מההתנחלויות שגם העזו לבוא באותו בוקר להציל בקיבוצים ואף למות", כתב יותם זמרי, "שיתביישו". נגה ארבל, חוקרת גיאו-אסטרטגיה, הגיבה: "את באמת לא מסוגלת להתאפק מהפצת שנאה אפילו רגע אחד, נכון?", כתבה, "זה אחד היקבים הטובים בעולם, שאפילו שונאי ישראל אוהבים לשתות. הם הקדישו, בעלות מטורפת, סדרה לשיקום העוטף ולזכר הנטבחים. ואת, בשירות החמאס, עושה להם ולניצולי הטבח, נזק, בשם שנאה אנטישמית והטמטום שאת מפיצה בכל פעם שאת כופרת בזכותם של יהודים לגור ביהודה. איכס".