"היי אידיוט": עורך "ארץ נהדרת" מגיב לבמאי היהודי

אחרי שהבמאי היהודי ג'ונתן גלייזר תקף את ישראל מעל בימת טקס האוסקר, יוצר ארץ נהדרת תוקף בחריפות וכותב: "אתה אף פעם לא יכול להכחיש את השורשים שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 16:17 א באדר ב'

"היי אידיוט": עורך "ארץ נהדרת"  מגיב לבמאי היהודי
מולי שגב, תוקף את גלייזר, צילום: פלאש 90

הרשת בישראל סערה הבוקר (ב') עם פרסום דבריו של הבמאי הבריטי יהודי ג'ונתן גלייזר מעל בימת האוסקר שם תקף את המדינה ואמר כי "כרגע אנחנו עומדים כאן כגברים שמפריכים את יהדותם ואת השואה שנחטפת על ידי כיבוש שהוביל לסכסוך עבור כל כך הרבה אנשים חפים מפשע". בין התוקפים הרבים של גלייזר היה גם יוצר ועורך "ארץ נהדרת", מולי שגב.

"אתה אף פעם לא יכול להכחיש את השורשים שלך"

"היי אידיוט" כותב שגב לגלייזר בעמוד הטוויטר שלו, "אתה יכול לצבוע את השיער שלך אבל אתה אף פעם לא יכול להכחיש את השורשים שלך" כתב. כאמור רבים תקפו את הבמאי היהודי בעקבות דבריו אך היו גם מי שפירשו אחרת את הדברים, מבקר הקולנוע בנימין טוביאס הגיב לשגב וכתב: "על מה לעזאזל אתה מדבר? הוא דיבר על יהדותו, עשה סרט על השואה, ואמר אמירה על ישראל שמרגיזה אותך. איך זה בדיוק 'הכחשת המקורות שלו' אני לא יודע".

גלייזר, בישראל תוקפים

גלייזר, בישראל תוקפים צילום: andersphoto,Shutterstock

כאמור, במהלך טקס האוסקר שנערך אתמול, הבמאי היהודי ג'ונתן גלייזר שזכה בפרס על סרטו "אזור העניין", העוסק באושוויץ ובשואה, ניצל את הבמה כדי לשאת דברים על המלחמה בין ישראל לחמאס. "ההרוגים, הן בישראל והן בעזה, הם קורבנות של 'דה-הומניזציה'", אמר הבמאי והתייחס לסרטו: "הסרט שלנו מראה לאן הדה-הומניזציה מובילה במקרה הגרוע ביותר. היא עיצבה את כל העבר וההווה שלנו".