אחרי שהואשמו ביצירת קשר עם חמאס - בגלי צה"ל מסבירים ומסתבכים

תחנת הרדיו הצבאית יצרה קשר עם ארגון הטרור? אחרי שצייצו בטוויטר את המילים "בכיר בחמאס לגל"צ" - בהודעת הבהרה מטעם התחנה נכתב כי "לא מתקיים קשר בין גלי צה"ל לבין חמאס ולא נערך ראיון עם גורם כלשהו מחמאס בשידורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 21:59 ל באדר א'

אחרי שהואשמו ביצירת קשר עם חמאס - בגלי צה"ל מסבירים ומסתבכים
גלי צה"ל, צילום: Omer Fichman/Flash90

ביום חמישי האחרון עלה ציוץ בטוויטר של גלי צה"ל בו נכתב כך: "בכיר בחמאס לגל"צ: 'השיחות בקהיר לא השיגו עד כה כל פריצת דרך, נתניהו אינו רוצה הסכם'". על הדיווח חתום העיתונאי ג'קי חוגי המשמש כפרשן לענייני ערבים של התחנה. הפרסום עורר עניין רב ברשתות ועוקבים שונים דרשו הסבר לעובדה כי תחנת רדיו צבאית מקיימת קשרים עם האויב.

הציוץ המדובר:

לאחר פנייה של הבלוגר אבו-עלי אקספרס, ענו בגלי צה"ל לטענות והשיבו כי לא נערך כל ראיון או קשר עם חמאס, אלא מדובר בפרסום בשם מקורות מרחבי העולם הערבי. "נבהיר - לא מתקיים קשר בין תחנת גלי צה"ל לבין ארגון הטרור חמאס. כמו כן, לא נערך ראיון עם גורם כלשהו מארגון הטרור בשידורי גלי צה"ל".

"הכותרת האמורה התייחסה למידע אותו הביא כתבנו לענייני ערבים בדומה לכל מערכת עיתונאית"

לפי ההסבר שלהם, "הכותרת האמורה התייחסה למידע אותו הביא כתבנו לענייני ערבים, ג'קי חוגי, אשר לו מקורות ברחבי העולם הערבי, על מנת להביא תמונה מקיפה ומלאה למאזינינו על מהלכי המלחמה - בדומה לכל מערכת עיתונאית. צר לנו אם מישהו פרש את הדברים אחרת ונפגע כתוצאה מכך".

נציין כי לפי לשון הציוץ ברור בהחלט כי ישנו קשר ישיר בין הכתב לבין בכיר בחמאס, וכי יש סתירה בין הציוץ להודעה. נזכיר כי הפרשייה מתרחשת ימים ספורים אחרי שמפקדה החדש של התחנה, טל לב-רם, נכנס לתפקידו.