מגיש ערוץ 14 נגד העיתונאי הסרוג: "חסמתי אותו, לא ישר ולא הגון"

אבישי גרינצייג פרסם תביעה של המדינה נגד שמעון ריקלין, בטענה ל"גריפת ממון לכיסו על חשבון קופת הציבור". מגיש ערוץ 14 הגיב: "לפני שנים חסמתי אותו כי חשבתי שהוא לא ישר ולא הגון. היום הבנתי שצדקתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 15:59 כו באדר א'

מגיש ערוץ 14 נגד העיתונאי הסרוג: "חסמתי אותו, לא ישר ולא הגון"
שמעון ריקלין, צילום: Moshe Shai,FLASH 90

העיתונאי שמעון ריקלין, מגיש בערוץ 14, נתבע על ידי המדינה בטענה ל"גריפת ממון לכיסו על חשבון קופת הציבור". על פי פרסום של אבישי גרינצייג בכאן 11, ריקלין הקים סניף של "זול סטוק" על קרקע בשטחי יהודה ושומרון שהותרה להקצאת המקרקעין בפטור ממכרז פומבי, למטרת הקמת מפעל תעשייתי למוצרי יודאיקה ותשמישי קדושה.

"שימוש ציני במטרה לגרוף ממון לכיסו": המדינה תובעת את שמעון ריקלין

המטרה המקורית של החכירה שעשה ריקלין הייתה "תעשייה", אך בפועל המקום שבו הופעל בעבר אולם אירועים שומש לצורכי מסחר. בתביעה נטען על ידי הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש ביהודה ושומרון כי ריקלין עשה שימוש ציני בהטבות שקיבל מהמדינה וניצל אותן לרעה. "זאת במטרה אחת ויחידה - גריפת ממון לכיסו, על חשבון קופת הציבור".

שמעון ריקלין מגיב: "לפני שנים חסמתי את גרינצייג כי חשבתי שהוא לא ישר ולא הגון"

ריקלין הגיב מצידו בציוץ מפורט בחשבון הטוויטר: "מכיוון שמדי שנה עיתונאי תורן חוגג עלי בסקופ בהקשר ל'אולם אירועים' שלי בשער בנימין, הנה תגובתי המפורטת: לפני הרבה שנים הקימו בשער בנימין אזור תעשייה שאיש לא התעניין בו. הייתי מהראשונים שניגש למכרז יחד עם שותף להקמת מפעל יודאיקה. זכינו בקלות במחיר זניח כאשר לכל המגרשים סביבנו לא היה דורש. השותף נפצע ולא עשינו כלום עם המגרש שהייעוד שלו היה תעשייתי".

ריקלין שיתף כי המועצה עודכנה שהתכנית בוטלה וניתנה לה אפשרות לקחת את המרגש בחזרה. "במועצה חשבו על זה ואמרו לנו שהם עובדים על שינוי התב"ע למסחרי ושנחשוב על משהו אחר. הבאנו להם רעיון של הקמת אולם אירועים והם התלהבו, ליוו את הבנייה ואישרו את הכל. משרד הכלכלה והתעשייה אישר גם הוא את שינוי היעוד ועקב כך הצטרפו עוד אנשים ורכשו מגרשים והחלו לבנות שם מבנים מתוך ההבטחה של המועצה שיעוד הקרקע ישונה. וכך קרה. באישור כל הגורמים שונה ייעוד הקרקע למסחרי, כבר לפני שנים. אבל במנהל האזרחי היה מי שלא אהב את השינוי הזה והחליט לתבוע את כל בעלי הקרקע שתכננו ובנו על הקרקע במהלך שינוי התבע, ומאז הם דורשים מאיתנו כל מיני דרישות ואנחנו במגעים מולם. בשלב מסויים דרשו ממני לשלם עבור השימוש בקרקע מסחרית ולא תעשייתית וכך עשיתי".

אבישי גרינצייג

אבישי גרינצייג, צילום: מיכה לובטון

לסיום, פנה ישירות לעיתונאי כאן 11 שפרסם את הידיעה על התביעה: "גרינצייג שמסיים ממש בימים אלו לכתוב בגלובס החליט למחזר ידיעה על התהליך שהמנהל מקיים נגדי מזמן כמו נגד עוד בעלי קרקעות שם. הוא גם לא טרח לבקש ממני תגובה, כי יש לו את החשבונות שלו. לפני שנים חסמתי אותו כי חשבתי שהוא לא ישר ולא הגון. היום הבנתי שצדקתי".