העיתונאי החרדי צייץ ועקיבא נוביק הגיב: "הצעה מעולה, אתה גאון"

ברקע סערת חוק הגיוס והביקורת על הציבור החרדי, הציע העיתונאי החרדי אבי מימרן להפסיק לחלוטין את ההסתמכות של הציבור החרדי על תקציבי המדינה והקמת "מערכת מימון עצמאית להחזקת לומדי התורה". נוביק הגיב: "קניתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 13:20 כו באדר א'

העיתונאי החרדי צייץ ועקיבא נוביק הגיב: "הצעה מעולה, אתה גאון"
עקיבא נוביק, צילום: Hadas Parush/Flash90

הציבור החרדי עומד בעין הסערה סביב סוגיית הגיוס ובייחוד סביב חוק הגיוס החדש שיגדיל משמעותית את הנטל על המשרתים. אבי מימרן, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו קול חי כתב בטוויטר כי לדעתו הציבור החרדי צריך לוותר על מימון האברכים מהמדינה והציע דרך חדשה ועצמאית לקיים את עולם התורה החרדי. העיתונאי עקיבא נוביק הגיב בציוניות וכתב: "הצעה מעולה שבמעולות".

"אנחנו יכולים להחליף את המדינה"

"המפלגות החרדיות צריכות לוותר על תקציבי הישיבות" כתב מימרן, "נקים מערכת מימון עצמאית להחזקת לומדי התורה. כל חרדי שעובד ישלם 'מס תורה' ויחזיק אברך, בזה אנחנו מאמינים. אם אברך מקבל מהמדינה כמה מאות שקלים בחודש, אנחנו יכולים להחליף את המדינה. לצד תשלומי המיסים למדינה, נוסיף מס של תורה. אסור לנו להשלים עם זה שאברכים שמוסרים את נפשם על לימוד תורה בעוני ודחק, ינטשו את השמירה על העם הזה", כתב.

אבי מימרן, הציבור יממן את הלומדים

אבי מימרן, הציבור יממן את הלומדים צילום: CC BY-SA 3.0, wikipedia, יהושע יוסף

"מימרן אתה גאון"

נוביק כאמור הגיב לדברים וכתב: "הצעה מעולה שבמעולות. מימרן אתה גאון". הוא הביע סקפטיות מההצעה וכתב: "סבסודי האברכים ותקציבי הישיבות יבוטלו, זכויות מהמדינה יותנו בהשתתפות בנטל הקיום כאן. תוך גג שנה כל היוזמות המופרכות האלה יקרסו ולא תהיה ברירה אלא לצאת לעבוד ולפרנס. קניתי" סיכם.