יובל דיין: "כחוזרת בתשובה, לא הייתי מוכנה לזה"

הזמרת והיוצרת על החוויה האמונית שלה בצל המלחמה: "כאמן וכדמות מפורסמת מצופה ממך להיות חזק ואיתן בדעות שלך. אבל אמונה זה אזור אינטימי, וכרגע, אני מודה שלא פשוט לי שם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/24 13:52 כא באדר א'

יובל דיין: "כחוזרת בתשובה, לא הייתי מוכנה לזה"
יובל דיין, צילום: שי פרנקו

בתחילת החודש יובל דיין הוציאה אלבום חדש, "ניגונים". בראיון בעיתון "ידיעות אחרונות" שיתפה הזמרת והיוצרת ביום השבעה באוקטובר שלה ובחוויה האמונית שלה. "ערב לפני היינו בבית הכנסת, אבל הרגשתי שמשהו לא ממריא. האווירה הייתה מוזרה", היא מספרת.

"שישי בערב, אני הולכת לישון. חלמתי שיש אזעקות ושמתחילה מלחמה ושמקפיצים את עדי לצבא. בשש בבוקר היא מעירה אותי, אמרתי לה, עדי, אל תדאגי, זה רק חלום. היא עונה לי, יובל, זה לא חלום, טוסי לממ"ד". משם היא עברה את יום הבלהות, אך מהר מאוד שינתה פאזה ועברה לשמח מפונים, פצועים וחטופים.

"ניסיתי לחבר את 7 באוקטובר לרצף ההיסטורי וזה קצת הרגיע אותי"

על התפיסה האמונית שלה היא משתפת בפתיחות: "כאמן וכדמות מפורסמת מצופה ממך להיות חזק ואיתן בדעות שלך. אבל אמונה זה אזור אינטימי, וכרגע, אני מודה שלא פשוט לי שם. הקלות שבה זה קרה שרטה אותי. גם אם אתה לא דתי, אתה מרגיש מושגח. פתאום הרגשתי לבד, לא מושגחת. בחוויה האישית שלי הרגשתי נטישה כלשהי".

לשאלת המראיין, רז שכניק, על עובדת היותה חוזרת בתשובה, היא אומרת: "זו מכה מאוד כואבת. לא הייתי מוכנה לזה, לא כאדם ולא כחוזרת בתשובה. אבל כשאתה מתעסק באמונה ובא לתת כוח לאנשים, אתה יוצא חזק יותר. לא התעוררו בי שאלות תהומיות, אבל הייתה תחושה קשה. מצד שני, היא התחלפה בעוצמה כשפגשתי לוחמים שחזרו מהקרב ומתמקדים בנס. ניסיתי לחבר את 7 באוקטובר לרצף ההיסטורי וזה קצת הרגיע אותי. בסופו של דבר עם ישראל קם ממשברים, למרות שאנחנו עדיין מדממים".

יובל דיין

יובל דיין צילום: טל עבודי