מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

למרות המערכון הקשה - חנן בן ארי: "אסור לצנזר את ארץ נהדרת"

אחרי המערכון השנוי במחלוקת שהכעיס רבים על גיוס חרדים, חנן בן ארי דווקא מתייצב לצד התוכנית הפופולארית: "אי אפשר להתעלם מזה שרוב החרדים לא מתגייסים, זה מתסכל. סאטירה נועדה להיות דוקרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/24 09:30 כא באדר א'

למרות המערכון הקשה - חנן בן ארי: "אסור לצנזר את ארץ נהדרת"
חנן בן ארי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוק הגיוס הוא הנושא הכי חם במדינה כרגע, עם ההבנה ההולכת וגוברת כי אי אפשר להשאיר את המצב כפי שהיה עד היום, בו ציבור עצום לא נושא בנטל הגיוס לצבא ובכך השאר צריכים לתת מעל ומעבר. לפני כשבועיים ארץ נהדרת עשו מערכון על הנושא, כאשר סצנת הפתיחה היא של צמד מודיעי נפגעים הדופקים על דלתה של משפחה חרדית, כשהחרדי שפותח את הדלת חשב שמגייסים אותו אך לבסוף מתברר כי המודיעים טעו בכתובת בין בני ברק לרמת גן.

"סאטירה נועדה להיות בועטת ודוקרת"

מי שהתייחס לנושא הוא זמר חנן בן ארי, שנשאל על ידי עוקביו באינסטגרם מה הוא חושב, חנן כתב כי: "אי אפשר להתעלם מזה שרוב החרדים לא מתגייסים, זה מתסכל. בטוח שאפשר למצוא את הדרך להגיע לפתרון עדין ומורכב. הכל עניין של אמון ושיח אמיתי. אבל זה בטח לא התפקיד של ארץ נהדרת. סאטירה נועדה להיות בועטת ודוקרת ואסור לצנזר אותה לדעתי" כתב הזמר והפתיע רבים מעוקביו.

"לא חושב שאפשר לחשוד בי כשונא חרדים"

אחד העוקבים כתב לו שהוא אכזב רבים בדעה בכך שעמד לצד ארץ נהדרת, ובן ארי כתב לו: "אם מורכבות היא דבר מאכזב, כנראה שתמשיכו להתאכזב ממני. לא חושב שאפשר חשוד בי כשונא חרדים, או כאחד שמזלזל בחשיבות של התורה והתפילה, אבל המציאות מחייבת שינוי" חתם.