לא מפסיקים להסתבך: הארי ומייגן הפסידו בתביעה מול משרד הפנים הבריטי

למרות שעזבו בסערה את בית המלוכה ועברו להתגורר באמריקה, הדוכסים מסאסקס לשעבר עדיין מרגישים כי הם ראויים לקבל אבטחה בעת שהותם בבריטניה על חשבון משלם המיסים. לצערם, בית המשפט חשב אחרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/24 23:29 יט באדר א'

לא מפסיקים להסתבך: הארי ומייגן הפסידו בתביעה מול משרד הפנים הבריטי
הנסיך הארי ומייגן מרקל, צילום: lev radin,Shutterstock

הארי ומייגן ממשיכים להסתבך: היום ( ד') הפסיד הנסיך-לשעבר במשפט נגד משרד הפנים של בריטניה. את התביעה הגיש הארי לפני כמה חודשים ובה ביקש אבטחה במימון משלמי המיסים בעת ביקוריו בממלכה. כזכור, הארי מתגורר בארה"ב מאז שעזב בסערה את בית המלוכה יחד עם אשתו, מייגן ושני ילדיהם.

מי שידועה כמושכת בחוטים היא כאמור אשתו של הארי, מייגן שלפי ההשערות עומדת גם מאחורי התיעה הנוכחית שהסתיימה בהפסד צורב: מייגן טענה כי ילדיה, ארצ'י וליליבת', לא ירגישו בנוח באנגליה ללא אבטחה צמודה. מייגן טוענת כי הם מקבלים איומי מוות על בסיס קבוע.

הנסיך חשב כי הוא ראוי לאבטחה בגלל עצם היותו יליד למשפחת המלוכה

בראיון האייקוני של הזוג לאופרה ווינפרי ב2021 אמר הארי כי הוא התפלא על כך שהסירו ממנו את האבטחה, וחשב שזה דבר שמגיע עם היותך בן למשפחת המלוכה, בלי קשר למעשייו בעתיד. הדרישה של הנסיך הארי לקבל מהממשלה אבטחה מלאה הגיעה מאחר ולטענתו אשתו, מייגן מרקל, ושני ילדיהם - הנסיכים ארצ'י וליליבת', לא ירגישו בנוח בבריטניה ללא אבטחה צמודה.

בדיון שנערך בחודש דצמבר האחרון, ממשלת בריטניה הסבירה את ההחלטה בכך שההגנה של הדוכס צריכה להיות "מותאמת אישית" ויש להחליט עליה בכל ביקור לגופו. הבוקר, שופט בית המשפט העליון סר פיטר ליין, פרסם את פסיקתו בתיק: "הבקשה לביקורת שיפוטית נדחית, התהליך המותאם אישית שהוקם עבור התובע, בהחלטה שהתקבלה בפברואר 2020, הייתה והינה תקינה מבחינה משפטית".