עקיבא נוביק: מכור לצומי וכותרות ומצידו שתישרף המדינה

עיתונאי כאן 11 תקף את ההחלטה של השר בן גביר להגביל את מספר העולים להר הבית בחג הרמדאן: "עוד הוכחה שהוא מכור לצומי ולכותרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/24 17:39 י באדר א'

עקיבא נוביק: מכור לצומי וכותרות ומצידו שתישרף המדינה
עקיבא נוביק, זאת לא היהדות שלה, צילום: Hadas Parush/Flash90

מידי שנה חג הרמדאן מהווה נקודת רתיחה ביטחונית, עם עימותים אלימים סביב הר הבית והתראות גוברות לפיגועים והתפרעויות במזרח ירושלים וברחבי יהודה ושומרון. השנה, בצל המלחמה והמתיחות הביטחונית הגבוהה אף יותר, התקבלה החלטה - ביוזמה של השר בן גביר - להגביל את מספר העולים להר הבית בימי החג המוסלמי. העיתונאי עקיבא נוביק הגיב להחלטה בטוויטר.

עקיבא נוביק: איתמר בן גביר מכור לצומי ולכותרות

"אם איתמר בן גביר היה מנהיג אמיתי ולא טרול פוליטי, הוא היה דורש לסגור את הר הבית במקרה של הסתה במסגדים, או אם חלילה תצא אלימות מהתפילות", טען נוביק, "הדרישה להגביל מראש ערבים ישראלים היא עוד הוכחה שהוא מכור לצומי ולכותרות, ומצידו שתישרף המדינה".

נוביק לא היה היחיד שהתנגד להחלטה של בן גביר. חברי כנסת מהמגזר הערבי הביעו את התנגדותם הנחרצת. ח"כ ואליד אלהואשלה מרע"מ, הגיב בזעם להחלטה: "נתניהו שוב נכנע לבן גביר, בעוד החלטה מסוכנת וגזענית שעלולה להוסיף שמן מיותר למדורת האלימות. הפרובוקטור בן גביר רוצה להבעיר את ירושלים", טען. עוד תקף: "במקום להעמיד אותו במקומו ולשמור על חופש הפולחן והתפילה של האזרחים המוסלמים במהלך חודש הרמדאן הקדוש, נתניהו משתף איתו פעולה. אני קורא לכל הגורמים האחראיים בממשלה ובראשם לשרים גלנט, גנץ ואיזנקוט, לפעול לביטול ההחלטה המבישה שהשלכותיה עלולות להיות קשות לכולנו".

חבר הכנסת אחמ"ד טיבי הגיב גם הוא וקרא לביידן להטיל סנקציות על בן גביר: "החלטה כהניסטית של נתניהו. האיש שבוי בידי המחבל המורשע בן גביר בשל מחדל ה7.10. אנחנו נפנה לשגרירים ולנציגים בינלאומיים כדי לבטל את ההחלטה הזו".