מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השחקנית שחזרה בתשובה: "ללמוד בישיבה במקום להתגייס זו תרומה למדינה, זה חירוף נפש"

השחקנית לידור אדרי, שחזרה בתשובה בשנים האחרונות על סערת "חוק הגיוס": "מי שחושב שללמוד באוהלה של תורה כל היום זה 'כלום' - שינסה בעצמו יום אחד לקום בנץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/24 20:32 ח באדר א'

השחקנית שחזרה בתשובה: "ללמוד בישיבה במקום להתגייס זו תרומה למדינה, זה חירוף נפש"
לידור אדרי, צילום: חדשות כיפה

על רקע סערת "חוק הגיוס" והשיח על גיוס חרדים ולומדי תורה לצה"ל, השחקנית לידור אדרי, שחזרה בתשובה בשנים האחרונות וכיום משתייכת לחסידות חב"ד, כתבה פוסט בחשבון האינסטגרם האישי שלה בו הביעה דעתה על החשיבות של לימוד התורה וסנגרה על החרדים שלא מתגייסים. "מי שחושב שפרזיט ועצלן הוא אחד שיושב על אלפי אותיות קטנטנות של גמרא מבוקר עד ערב, שינסה ללמוד בעצמו שתי שורות", כתבה.

חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023

חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לידור אדרי: "מי שחושב שללמוד באוהלה של תורה כל היום זה 'כלום' - שינסה בעצמו יום אחד לקום בנץ"

עוד כתבה אדרי: "מי שחושב שלזהות גופות ולקבל דום לב ממראות שוברי לב בשביל שלמשפחות שכולות יהיה קבר להגיע אליו זה לא תרומה למדינה - שינסה לעשות את זה בעצמו. מי שחושב שללמוד באוהלה של תורה כל היום זה 'כלום' - שינסה בעצמו יום אחד לקום בנץ, לוותר על הקפה שלו בבוקר ולרוץ למניין 3 פעמים ביום לתפילות של שמירה והצלה של אחינו (בתוכם חיילינו) בני ישראל".

בהמשך התייחסה ליושבי בית המדרש, במיוחד בעת הזו: "מי שחושב שהלוחמה ברוח היא פחותה מהלוחמה שבשטח, שיעשה חקר בית מה שכרה של לימוד תורה. ללמוד בישיבה במקום להתגייס זו תרומה למדינה. והיא חשובה ועצומה גם כן ולא פחות. היא חירוף נפש גם כן", אמרה, והוסיפה: "היא התגייסות לחיים שלמים, היא התגייסות רוחנית בשטח אויב, בשטח גלות, בשטח שהחושך חשוך ומכופל, בשטח שמנסים להשמיד את יהדותך".

לימוד תורה

לימוד תורה, צילום: מדף הפייסבוק אור דולק בבית הכנסת. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה

"בלי התורה - אין אנחנו מתקיימים"

תורה היא הנשק של הלוחמה הרוחנית", אמרה אדרי. "צריך להתאמן במטווחים וללמוד איך לירות עם הנשק הזה בכדי להגן על עצמך על המשפחה שלך על העולם כולו על החיים, כי התורה נקראת 'תורת חיים' - ובלעדיה - אין חיים. בלעדיה - אין אנחנו מתקיימים (ואם אנחנו בכל זאת כן מתקיימים, אולי זה במקרה בזכות כמה 'פרזיטים' שמכסים עלינו במה שאנחנו עוד לא עושים)".

"סיימנו לשדר שאנחנו מתביישים בתורה שלנו"

אדרי הדגישה את החשיבות של הזהות היהודית שלנו, וכתבה: "סיימנו. עלינו לא יעבדו יותר. התקשורת כבר פאסה, סיימנו לבלוע מסרים וסטיגמות בשם הפרדה. אנחנו לא נצעק סתם בשביל לצעוק כי אנחנו לא טיפשים שמחפשים משמעות בסתם מסרים שגויים. יש לנו כבר משמעות. והיא שאנחנו יהודים. ואנחנו לא ניתן יותר להשמיד את היותנו יהודים. לא ניתן בחוץ ולא ניתן מבית. לא ניתן להם ולא ניתן לעצמנו. אנחנו יהודים ולא אנחנו לא מתביישים. אנחנו סיימנו לשדר שאנחנו מתביישים בתורה שלנו".