אדוה דדון: "לדני קושמרו יש בת בגיל של הילדה שלי - אותו לא שאלו את זה"

כתבת חדשות 12 הגיעה לדיון בכנסת שעסק בגבורת הנשים במלחמה וסיפרה כיצד הגיעה לזירת המסיבה ברעים בבוקר אותה שבת וסייעה בחילוץ הניצולים, "באותה שעה מוקדמת בבוקר כבר ספרתי מעל מאה אנשים ללא רוח חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 13:37 ד באדר א'

אדוה דדון: "לדני קושמרו יש בת בגיל של הילדה שלי - אותו לא שאלו את זה"
אדוה דדון, צילום: באדיבות המצולמת

בכנס הוקרה לנשים גיבורות שנערך הבוקר (ג') בכנסת, השתתפה גם עיתונאית חדשות 12 אדוה דדון. במהלך הכנס היא סיפרה על הניסיונות שלה, יחד עם גיבור ישראל רמי דוידיאן, לחילוץ החוגגים ממסיבת הנובה ברעים. "המלחמה הזאת שמה סימן קריאה שנשים יכולות להיות בכל מקום שבו הן בוחרות", היא אמרה, "ואנחנו עדיין צריכות את הכנס הזה".

לדני קושמרו יש בת בגיל של הילדה שלי, ואותו לא שאלו למה הוא נכנס לעזה

"לפני שנכנסתי לעזה אמרו לי מה את צריכה את זה, יש לך ילדה קטנה בבית וזה מסוכן. לדני קושמרו יש בת בגיל של הבת שלי, וכשהוא נכנס כמה ימים לפני לא שאלו למה הוא צריך את זה". על בוקר שמחת תורה היא סיפרה: "היינו במסיבת הפתעה שארגנתי לבן הזוג שלי במכתש רמון, לא היו שם אזעקות. הערתי אותו ברבע לשבע בבוקר ואמרתי לו שהתחילה מלחמה. תוך חצי שעה כולנו היינו ברכבים, הוא בדרך לבסיס ואני בדרך לשדרות. תוך כדי קיבלתי טלפונים מהורים מודאגים שמחכים לאות חיים מהילד שלהם במסיבה. נסעתי לרעים, חששתי".

"מה שראיתי ברעים לא ראיתי מעולם"

"במסיבה פגשתי את רמי דוידיאן, מה שראיתי שם לא ראיתי מעולם. ניסיתי להעניק עזרה והבנתי שזה מאוחר מדי. באותה שעה מוקדמת בבוקר כבר ספרתי מעל מאה אנשים ללא רוח חיים. עליתי לשידור ואמרתי שזו הזירה הכי קשה שנראתה אי פעם במדינת ישראל והתחננתי לכוחות הביטחון שיגיעו. אחר כך נסעתי אחרי רמי, הוצאתי את הראש מהרכב וצעקתי: 'זו אדוה דדון מחדשות 12, אם מישהו בחיים צאו אלינו ונביא אתכם למקום מוגן', הם התחילו לצאת מהפרדסים ומהואדי. באותו רגע המשימה העיתונאית הייתה משנית. צריך להציל את מי שרק אפשר".