מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גילוי לב נדיר: עידן חביב חוזר לשירות בשייטת 13

הזמר והיוצר האהוב ספד למפקד השב"כ הבכיר ופקודו בשייטת שנפל ביום הטבח, יוסי טהר ז"ל: "הציל חיים והרג מחבלים בתוך זירה שאיש לא הבין איפה היא מתחילה והיכן מסתיימת. כשיוסי שקע אל עולמו הפנימי שקע גם הצוות וכשיוסי זרח נדמה היה שהכל אפשרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 10:17 ד באדר א'

גילוי לב נדיר: עידן חביב חוזר לשירות בשייטת 13
עידן חביב במדים, צילום: Yossi Aloni,Flash90

עידן חביב, אחד מהזמרים המצליחים בישראל, היה בעברו לוחם ומפקד בשייטת 13. בפוסט בפייסבוק סיפר אמש (ב') חביב על אחד מפקודיו ביחידה, שברבות השנים הפך למפקד בכיר בשב"כ ונפל בקרבות ביום הטבח הנורא - יוסי טהר ז"ל.

הנחתי אותם שם סחוט מעייפות ודאגה והשתחררתי מהצבא

"לפני שנים פיקדתי על צוות מסלול בשייטת. קיבלתי לידי שלושים וחמישה צעירים שחלומם להיות לוחמים ביחידה, לאחד מהם קראו יוסי טהר, כשיוסי שקע אל עולמו הפנימי שקע גם הצוות וכשיוסי זרח נדמה היה שהכל אפשרי, ככה מיוחד הוא היה", כתב חביב.

שייטת 13, ארכיון

שייטת 13, ארכיון | צילום: Hadas Parush/Flash90

"במהלך המסלול שנמשך קרוב לשנתיים הצוות התחזק הצטמצם והתגבש, ובסופו שניים עשר לוחמים חדשים נכנסו אל פלגת לוחמים, הנחתי אותם שם סחוט מעייפות ודאגה והשתחררתי מהצבא. במשך השנים שחלפו לא פסקו להגיע אליי סיפורים על יוסי וגבורתו האין סופית והייתי מתמלא בגאווה אף שזו שייכת כולה להוריו".

בגלל תפקידו המסווג לא אוכל לשתף בתמונה

"מדי פעם יוסי היה מגיע להופעה שלי ואני מודה שהייתי נבוך מהסיטואציה, לא פעם שלח לי מילה טובה על שיר שיצא כי חשוב היה לו לשמור על קשר ולהראות שהוא כאן אפילו שאני כבר דילגתי לעולם מקביל", כתב עוד הזמר. "ב-7 באוקטובר יוסי הסתער קדימה כמו שהוא יודע, הציל חיים והרג מחבלים בתוך זירה שאיש לא הבין איפה היא מתחילה והיכן מסתיימת, יוסי בחושיו וכישוריו צותת למכשיר הקשר של אחד המחבלים שהרג והעביר את המידע החשוב לאחור, בכך עזר להיערכות כוחותינו והציל אזרחים וחיילים רבים".

"בהמשך דרכו דרומה זיהה קבוצת מחבלים נוספת, דיווח על כך בקשר ופרק מהרכב כדי לאגף אותם לקראת הסתערות, יוסי נפל ונהרג בשטח הפתוח מחוץ לקיבוץ מפלסים, לבדו. זן נדיר, איש כובש ולוחם ענק, בגלל תפקידו המסווג לא אוכל לשתף בתמונה. יוסי לא היה 'חייל שלי', הוא שירת איתי, הוא לא שייך לי כי הוא תמיד היה שייך להורים שלו. מתגעגע, אני", סיים חביב.