ההחלטה של יובל דיין בעקבות השבעה באוקטובר: "היהדות שבי מתחזקת"

הזמרת הדתייה החליטה להוציא אלבום חדש, "ניגונים", שכולל שירים כמו "ואפילו בהסתרה", "השבעתי אתכם" ועוד | יובל דיין: "אני מרגישה שחזית הלחימה שלי היא על הרוח ועל האמונה" | האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/24 10:00 ד באדר א'

ההחלטה של יובל דיין בעקבות השבעה באוקטובר: "היהדות שבי מתחזקת"
יובל דיין, צילום: טל עבודי

יובל דיין אמנם הוציאה כבר שיר אחד במלחמה הזאת, "תשמרי על הלב", אך כעת היא לוקחת את המוזיקה צעד אחד קדימה עם אלבום חדש - "ניגונים". "בשבעה באוקטובר האדמה של כולנו נשמטה תחת הרגליים", שיתפה דיין, "המקום שהיה הכי מוגן ושמור, נפרץ בקלות מחרידה והותיר את כולנו משותקים. כשמקומות נפרצים אוטומטית מתחילה אצלי תנועה לשמור, להגן ולכסות להתבונן על השורש. על הנקודה הזו שלא נמחקת לעולם. קודם כל לסגור את הפתח ולחזור לנקודה הכי יציבה שקיימת, והיא עצם היותי יהודייה".

יובל דיין: "ככל שהאנטישמיות הולכת וגוברת בעולם, היהדות שבי מתחזקת"

דיין הסבירה: "ככל שהאנטישמיות הולכת וגוברת בעולם, היהדות שבי מתחזקת. הרצון שלי להגיב כמוזיקאית הכניס אותי לאולפן לשלושה שבועות ביחד עם המפיק פטריק סבג, ויחד ליקטנו את שירי היהדות שהכי מדברים לליבי, בתקווה שידברו גם אל שלכם. אני מרגישה שחזית הלחימה שלי היא על הרוח ועל האמונה. על המשותף שבינינו. גאה ומתרגשת להשמיע את הזווית הנשית לניגונים האלה, ומאחלת לכולנו להרגיש בבית עם היהדות שלנו ולהתפאר בה. רק ביחד ננצח".

ואפילו בהסתרה

וַאֲפִילוּ בְּהַסְתָּרָה
שֶׁבְּתוֹךְ הַהַסְתָּרָה
בְּוַדַּאי גַּם שָׁם
נִמְצָא הַשֵׁם יִתְבָּרֵךְ

גַּם מֵאֲחוֹרֵי הַדְּבָרִים הַקָּשִׁים
הָעוֹבְרִים עָלֶיךָ אֲנִי עוֹמֵד
אֲנִי עוֹמֵד, אֲנִי עוֹמֵד.