7 דברים שלא ידעתם על חיים כהן: השריפות במסעדה והמהפך שעשה לגבי וולט

השף האהוב מככב בשתי תכניות טלוויזיה במקביל, מתחזק 4 מסעדות מצליחות ומגדל שלושה ילדים בסביון - וחוץ מזה יש עוד 7 דברים שכנראה לא ידעתם עליו, גם אם אתם ממש מכורים

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 12/02/24 17:04 ג באדר א'

7 דברים שלא ידעתם על חיים כהן: השריפות במסעדה והמהפך שעשה לגבי וולט
צילום: Flash90

חיים כהן מככב בימים אלו בעונה החדשה של "המטבח המנצח VIP", ממשיך להוביל את הסדרה הנוסטלגית "שום פלפל ושמן זית" שחזרה למסך אחרי 30 שנה ומכהן בתור השף הרשמי של כנסת ישראל. אחד השפים הכי אהובים והכי מוכרים בארץ הוא גם אבא לשלושה ילדים שגר בסביון ומחזיק ברכבי אספנות, ולמרות שהוא על המסך שלנו כבר יותר משלושה עשורים יש לא מעט דברים שאתם לא יודעים עליו.

1. התחיל בגיל 17

כהן נכנס לעסקי המסעדנות כבר כשהיה בן 17 בלבד, כשהחל לעבוד במסעדת "תל אביב הקטנה". את המסעדה הראשונה שלו, "קרן" בתל אביב, פתח כשהיה בן 24 בלבד. ממסעדת קרן יצאו רבים מגדולי השפים הישראלים כמו גולן גורפינקל, תמר בליי ועזרא קדם, שהקימו מסעדות מצליחות בעצמם.

חיים כהן ב"שום פלפל ושמן זית"

חיים כהן ב"שום פלפל ושמן זית" צילום: כאן 11

2. הסוכרת

בשנת 2020 חשף את מחלת הסוכרת שהתפתחה אצלו במקביל לקורונה, מה שגרם לו לעצור את האינטנסיביות של החיים. "פתאום החיים התהפכו עליי לגמרי", אמר אז בראיון למגזין 7 ימים, "זה שוק, הרי אוכל הוא כל מהות החיים שלי. בשביל זה הגעתי לגיל 60?".

3. החלום הגדול

בראיון לאתר "כלכליסט" בשנת 2020, סיפר כי החלום הגדול הוא לגור שנה בפריז עם סיגל אשתו: "לרדת בבוקר לקפה פלור, לשתות את הקפה הדלוח שלהם, להסתובב, לטייל שם. האם אגשים אותו? כן".

4. שתי שריפות באותה המסעדה

במסעדת "יפו תל אביב" פרצה שריפה פעמיים: פעם ראשונה ב-2019 ושוב ב-2022. בשני המקרים איש מהלקוחות או צוות המסעדה אינו נפגע, צוותי הכיבוי הגיעו בזמן והמסעדה נסגרה זמנית לתיקון הנזקים.

שריפה במסעדה, אילוסטרציה

שריפה במסעדה, אילוסטרציה צילום: U2M Brand,Shutterstock

5. המהפך עם וולט

בראיון ל"the marker" בשנת 2020 שיתף השף על החלטתו לא לעבוד עם חברות המשלוחים וולט באף אחת מהמסעדות שלו. "אני כועס על מדיניות המחירים של וולט", הסביר, "לדעתי הלקוחות בכלל לא מודעים לזה שהם לוקחים סכומים גבוהים גם מאיתנו וגם מהם". נכון לשנת 2024, כהן משתף פעולה עם 5 מסעדות שלו באפליקציית וולט, ושמו הפרטי אפילו מתנוסס עליהן.

6. פיצויים של 140 אלף שקלים

בשנת 2012 נאלץ השף לשלם פיצויים של 140 אלף שקלים לעובד שפוטר לאחר שהואשם בגניבת חביות בירה. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לא הצליח להוכיח כי אכן העובד לשעבר גנב, מה שאילץ את השף לשלם לו פיצויים על הפיטורין.

7. המסעדה שנסגרה בגלל האינתיפאדה

בשנת 2002 סגר את מסעדת הדגל שלו, "קרן", בעקבות האינתיפאדה השנייה. בראיון לגלובס בשנת 2014, במקביל למלחמת צוק איתן, נזכר ברגע שטלטל אותו: "המסעדה הייתה מלאה ואני הייתי בעמדת הצלחות. פתאום שמעתי בום ואמרתי לעצמי 'טוב, רעמים', אבל בתוך תוכי ידעתי שזה לא רעם. ואז נשמעו הסירנות. זה רגע שאתה מסדר צלחות ומרוכז מאוד, והייתה לי טלוויזיה קטנה מאחורה ולא יכולתי שלא להסתכל. המראות לא עזבו אותי. אמרתי לעצמי: לא יכול להיות שאני עומד ומתלבט איך להעמיד את הסטייק ביחס לאספרגוס כשילדים נהרגים 200 מטר ממני. באותו רגע החלטתי לסגור".