עקיבא נוביק נפרד: "היא מעולם לא סלחה לו"

העיתונאי והמגיש פירסם פוסט פרידה כואב לאחר שסבתו הרבנית לאה וייס נפטרה אמש. "היא עודדה את ילדיה לעלות ארצה, וכשיצאה לפנסיה בשנות התשעים מכרה את הבית בשיקגו והצטרפה אליהם"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/02/24 13:57 ל בשבט התשפד

עקיבא נוביק נפרד: "היא מעולם לא סלחה לו"
עקיבא ראול נוביק, צילום: יח"צ

העיתונאי והמגיש הסרוג, עקיבא נוביק, פירסם פוסט פרידה מרגש מסבתו הרבנית לאה וייס שהלכה לעולמה הלילה. "בלילה קברנו את סבתא שלי, לאה וייס" פתח נוביק. "סבתא נולדה בין שתי מלחמות העולם להורים שברחו מפוגרומים אל העולם החדש באמריקה, אבל רק כתחנה בדרך לארץ ישראל. כעבור 95 שנות חיים נהדרים סבתא נקברה כישראלית גאה".

"אישה עם תועפות סטייל והדר"

נוביק סיפר: "סבתא שלי היתה אישה יפהפיה, בכל גיל שהגיעה אליו, אבל בעיקר אישה עם תועפות סטייל והדר. הופעה מוקפדת. רק גרביים בבית. מוזיקה קלאסית. ריפוד אסלה. ובעיקר הדר פנימי. כשסיימה תיכון, כבר היו לה כמה וכמה מחזרים. היא צירפה לדייטים את אחותה החולה, כדי שתחווה איתה חיים, וכדי לראות מי באמת אדם טוב. נייט וייס מקנדה היה הג'נטלמן הזה, ובחודש אלול 1948 הם התחתנו".

"סבתא מעולם לא סלחה לרוזוולט על הפקרת יהודי הסנט לואיס"

עוד הוסיף: "סבתא מעולם לא סלחה לרוזוולט על הפקרת יהודי הסנט לואיס. לא סבלה את אובמה. לא האמינה לקלינטון (שניהם). היא דיברה אנגלית עד יומה האחרון, אבל התרגשה לדמעות כשנכדיה באו לשיר איתה שירי ארץ ישראל. היא עודדה את ילדיה לעלות ארצה, וכשיצאה לפנסיה בשנות התשעים מכרה את הבית בשיקגו והצטרפה אליהם, לבית שקנתה בירושלים כבר אחרי מלחמת ששת הימים. סבתא עמדה בראש שבט של כמעט מאה צאצאים, ולאחרונה זכתה לראות דור חמישי".

"סבתא זכתה בעיקר לאהבה נדירה"

המגיש הסרוג סיכם בכאב: "הרבנית לאה וייס היתה אישה חרדית ציונית משכילה. ישבה בגאווה בקדמת האוטובוס, תמכה בגאווה בלומדי תורה, ובכתה מגאווה כשהנינה הבכורה באה אליה עם חצאית צבאית. "The holy Israeli army" היא הכריזה, ותלתה על המקרר עוד ועוד תמונות של נינים במדים. סבתא זכתה בעיקר לאהבה נדירה. סבא שלי, שלפני שבועיים ציין 99, הוא הגבר הכי מאוהב שפגשתם. מאז שנפגשו ועד הרגע האחרון החזיקו ידיים, תמיד, ולא הפסיקו לדאוג זה לזו ולהתפעל זה מזו. שנזכה כולנו".