עידן עמדי נפרד מחברו: קמתי לתפילה כי זה אתה

30 ימים אחרי שנפצע בעזה ואיבד כמה מחבריו הטובים, הזמר האהוב נפרד מעקיבא יסינסקי ז"ל בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "התעצבנתי שהערת אותי לתפילה בבוקר אבל קמתי, כי זה אתה וקשה להגיד לך לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 17:28 כט בשבט התשפד

עידן עמדי נפרד מחברו: קמתי לתפילה כי זה אתה
עידן עמדי, צילום: Miriam Alster,Flash90

באירוע בו הזמר עידן עמדי נפצע בעזה, נפלו גם כמה מחבריו הטובים. 30 ימים חלפו, ועמדי נפרד מחברו עקיבא יסינסקי ז"ל בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו. "שאלתי את עצמי הרבה מאיפה להתחיל לדבר היום", פתח, "בכנות, אני לא מעכל. הכל מרגיש לי מוזר וארעי בחודש האחרון, אבל יש רגעים בלילה שאני נזכר בשבת האחרונה שלנו יחד ושוב פעם חוזרת אליי התחושה שלכל יש סיבה".

עמדי נזכר בתחילת ההיכרות ביניהם ושיתף כמה מהחוויות שעבדו יחד, אחת מהן הייתה בחג הסוכות. "אתה ידעת שמכל החבר'ה אותי יהיה הכי קל לשבור בבקשה שלך לישון בסוכה הגדולה שבבסיס", כתב עמדי, "היה קפוא בחוץ עקיבא, ואתה התעקשת לישון בסוכה. אחרי כמה דקות זרמתי עם השטויות שלך, לקחנו שקי שינה ושמיכות וישנו על השולחנות בסוכה, רגע לפני שנרדמתי אמרתי לך שלא תעז להעיר אותי לתפילה בבוקר".

עידן עמדי נפרד: "בחיים לא הייתי נותן לך לראות אותי מוותר לעצמי"

אלא שבשעת בוקר מוקדמת חברו כבר היה עם סידור קטן ביד, ניער את עמדי ואמר לו משפט שהוא לא ישכח: "אמרת 'קום עמדי, תתגבר כארי'. התעצבנתי שהערת אותי אבל קמתי, כי זה אתה וקשה להגיד לך לא וגם כי בחיים לא הייתי נותן לך לראות אותי מוותר לעצמי". הזמר הודה: "העקשנות הזו שלך היפה ליוותה אותנו לאורך כל השירות".

הזמר המשיך להלל את עקיבא ז"ל: "היית יודע הכל, כמה אנשי צוות ומה החימוש של כל אחד. היית חטיבת מחקר בלוחם בודד, יורד לכל פרט, רוצה להבין. כמה חסר לנו כאלה היום, בצבא, בהנהגה, בעם שלנו. אחרי שנים ביחד במילואים, הודעתי לכם שנמאס לי לפקד ואני עובר ליחידה אחרת, התקשרת אליי ובדרכך הצינית נתת לי להרגיש שאתה מאוכזב ממני, ורגע אחרי חזרת להיות רציני. כזה היית. רצית להילחם, אהבת את זה, חיית את זה, וזה נותן לי נחמה מסויימת, שנהרגת כשאתה לוחם למען המדינה שלנו שכל כך אהבת".

"בשבת האחרונה אכלנו עוגה, זאת הייתה הפעם האחרונה שהיה לי טעים"

הזמר נזכר בפגישה האחרונה של השניים, בשבת. "אולגה שלחה לך עוגת פירות וקצפת של מיקי שמו, ישבנו שלושתינו, אתה, סורו ואני ואכלנו אותה בתאווה גדולה. זו הפעם האחרונה שהיה לי טעים. באותה שבת נפתחת, דיברת כמו שלא דיברת מעולם, את הפרטים אשמור בנינו אבל הכנות שלך באותה שבת הולכת איתי ואני חושב על השיחה הזו בכל יום".

עמדי סיכם: "אני מתפלל שאלוהים יתן לי כוח לקבל החלטות נכונות וטובות כפי שהיה לך חשוב. אני בטוח שאלוהים לקח אותך אליו כי הוא היה צריך מישהו שיעשה שם סדר בבלאגן, שיבין איך להפעיל דברים שכשלו מלעבוד, שיחקור איזה נושא לא פתור. אני אוהב אותך, אני מתגעגע אלייך. כולנו מתגעגעים. לא נשכח אותך לעולם. תנוח אחי היקר, שיהיה לך כוח לעזור לאלוהים לסדר את העניינים שם למעלה, אנחנו צריכים את זה היום יותר מתמיד".