העיתונאי החרדי תקף את "הגל"צניקים הסרוגים" - וחטף

העיתונאי אריה ארליך מתח ביקורת על העיתונאים הדתיים ששירתו בגלי צה"ל ועתה מותחים ביקורת על אי הנשיאה בנטל של הציבור החרדי: "צה"ל שילם לכם כסף ובנה לכם קריירה". המגיבים לפוסט פחות התחברו למסר והחזירו בביקורת נגדית

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 16:32 כט בשבט התשפד

העיתונאי החרדי תקף את "הגל"צניקים הסרוגים" - וחטף
נוביק וסגל, הרשת תומכת, צילום: Hadas Parush/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

ביממה האחרונה חזר נושא גיוס החרדים לכותרות ברקע חוק הגיוס החדש והגידול המשמעותי במשך השירות בסדיר ובמילואים בעקבות המלחמה. בין היתר, מתחו גם פוליטיקאים ועיתונאים ביקורת על מי שאינם מתגייסים ונושאים בנטל, בייחוד ברקע המלחמה בעזה. לאחר ביקורות שמתחו עיתונאים כמו עמית סגל ועקיבא נוביק על מי שלא נושאים בנטל, תקף העיתונאי החרדי אריה ארליך את אלה הדתיים ששירתו בגל"צ וטען: "התרומה שלכם לביטחון ישראל מסתכם באפס אחד גדול".

הביקורת של ארליך על ה"גל"צניקים הסרוגים"

ארליך כאמור, מתח ביקורת על העיתונאים הדתיים ה"גל"צניקים סרוגים" לדבריו שהעבירו את שירותם בתחנה הצבאית. "פיד גל"צניקים סרוגים שמטיפים מוסר לחרדים על הצבא זו אחת התופעות האבסורדיות והמאוסות שנראו מאז ומעולם" כותב ארליך. "לא רק שהתרומה שלכם לביטחון ישראל מסתכם באפס אחד גדול, אלא צה"ל שילם לכם כסף ובנה לכם קריירה לכל החיים. שאתם תתנשאו על תלמידי ישיבות?! אפס במודעות עצמית".

אריה ארליך עורך מגזין "משפחה"

אריה ארליך עורך מגזין "משפחה", צילום: צבי מילר

"לגל"צניקים יש אחים, שכנים וחברים לוחמים"

הגולשים הרבים שנחשפו לפוסט פחות התחברו למסר של ארליך ורבים תקפו את עמדתו. "לא גלצני"ק. לוחם. כפיר. נצח יהודה. מותר לי לזעוק מהלב?" כתב אחד ואחר הגיב: "גבעתי. נכה צה"ל. מותר לי לבקש מחרדים לשאת בנטל?". תגובות רבות ברוח אלה נכתבו ואחד הגולשים תהה: "לגל"צניקים יש אחים, שכנים וחברים לוחמים. חלקם נמצא בחזית ממש ברגעים אלו. לכמה בחורי ישיבות יש?".