חני נחמיאס: "הייתי בעד דו קיום - עד מתי נמשיך להיות טיפשים?"

כוכבת הילדים שהאמינה בדו קיום ולקחה חלק בטקס יום הזיכרון המשותף עם הפלסטינים עברה תהליך התפכחות בעקבות המלחמה: "הסכמי שלום מפונפנים הם ניירות שבדרך כלל זורקים לפח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/24 11:29 כז בשבט התשפד

חני נחמיאס: "הייתי בעד דו קיום - עד מתי נמשיך להיות טיפשים?"
חני נחמיאס, צילום: Rami Zarnegar/cc-by sa

חני נחמיאס, כוכבת ילדים כבר למעלה משלושה עשורים, עברה גם היא תהליך התפכחות בעקבות המלחמה. אחרי שנים בהן האמינה בדו-קיום ופעלה רבות כדי לקדם אותו, היום היא כבר חושבת אחרת לגמרי. בשיחה עם שרון גל בתכנית הרדיו שלו "הזירה האקטואלית" בגלי ישראל, נחמיאס סיפרה על התהליך שעברה.

חני נחמיאס מתפכחת: "היום אני מאמינה שבמזרח התיכון צריך לדבר ערבית"

"הסכמי שלום מפונפנים הם ניירות שבדרך כלל זורקים לפח - זה מה שהם שווים", טענה כוכבת הילדים, "אני הייתי הכי בעד דו קיום, חיבקתי את הרעיון הזה ואפילו הלכתי לטקס יום הזיכרון המשותף עם הפלסטינים. ראיתי אנשים מכפר עזה שקיימו הלכה למעשה את הדו קיום יום יום, העסיקו עזתים ותמכו במשפחות שלהם".

כשנחמיאס שמעה שקרובי משפחתו של הנייה מקבלים טיפולים מצילי חיים בבתי החולים בישראל, היא לא האמינה. "היום אני מאמינה שבמזרח התיכון צריך לדבר ערבית", אמרה נחרצות, "החטופים שלנו לא קיבלו תרופות! אין לנו שום אינדיקציה שמישהו אפילו ראה אותם למעט סינוואר הזבל שבעצמו קיבל כאן בישראל טיפולים מצילי חיים. עד מתי נמשיך להיות נאורים וטפשים?".