מאי גולן הפרישה חלה וקיבלה תגובות זועמות: "טקס כישוף"

חברת הכנסת שיתפה תמונה מאירוע הפרשת חלה למען הלוחמים, הפצועים והשבויים בעזה, וחטפה תגובות קשות: "תמיד יוצא לה משהו אידיוטי, מהפה או מהיד" | מאי גולן השיבה: "בישראל של 2024 יהודים לא יפחדו לקיים מצוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/24 15:38 כו בשבט התשפד

מאי גולן הפרישה חלה וקיבלה תגובות זועמות: "טקס כישוף"
מאי גולן, צילום: Hadas Parush/Flash90

בסוף השבוע האחרון חברת הכנסת מאי גולן שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה ובה היא עטופה במטפחת ומדליקה נרות כחלק מאירוע הפרשת חלה בו לקחה חלק, למען שמירתם והצלחתם של כלל הלוחמים והלוחמות, למען רפואתם השלמה של כל הפצועים ולמען חזרתם הביתה של כל החטופים במהרה. "אין כוח חזק יותר בעולם מעם הנצח שלא מפחד מדרך ארוכה", כתבה גולן.

"תמיד יוצא לה משהו אידיוטי, מהפה או מהיד"

אלא שאפילו היא, שרגילה לקבל לא מעט ביקורות, לא ציפתה לתגובות הזועמות שקיבלה על התמונה הזאת. "הפרשת חלה היא טקס כישוף", כתבה אחת המגיבות. "הפרשת חלאה", לעג מגיב אחר. היו מי שקראו לדיבוק לצאת ואחרים שטענו שמדובר בהדתה. "תמיד יוצא לה משהו אידיוטי, מהפה או מהיד", נכתב באחת התגובות. גולן החליטה להשיב: "אמנם התרגלתי בשנים האחרונות להשמצות ורעל שמופץ נגדי, אך לא אשתוק כשמבזים את היהדות ואת הציבור העצום של שומרי המסורת בישראל".

מאי גולן: "בישראל של 2024 יהודים לא יפחדו לקיים מצוות"

גולן המשיכה עם הבטחה ברורה: "בישראל של 2024 יהודים לא יפחדו לקיים מצוות. גם אם אקבל עוד מאות תגובות חולניות נוספות משונאי יהדות ומסורת ישראל זה לא ירתיע אותי, בדיוק להיפך. השנאה התהומית של גורמים בשמאל לכל סממן ומנהג יהודי היא בלתי נתפסת. לתומי, חשבתי שלאחר ה-7.10 אותם גורמי יצר הרע בדמות אנוש יחשבו מסלול מחדש ויפנימו סוף כל סוף שמדינת ישראל היא מדינה יהודית, אך הם מעדיפים להמשיך בשנאת האחים המפלגת".

לגבי הפרשת החלה, חברת הכנסת הסבירה: "הפרשת חלה היא לא 'מנהג פגאני', אלא מצווה מפורשת מהתורה הקדושה, שהיא מקור הכוח של עם ישראל ואבן היסוד של העולם כולו. אני גאה ביהדות שלי ולא אתנצל על העובדה שאני מאמינה בקב"ה ומייצגת גם את ציבור שומרי המסורת במדינת ישראל".