כתב חדשות 12 נפרד מהחבר ליחידה: "רצה לחזור להילחם וזה מה שעשה"

מותו של גיבור ישראל יצהר הופמן היכתה רבים בתדהמה ובתוכם גם אנשי תקשורת שהכירו אותו. כתב חדשות 12 אורי איזק שהכיר אותו גם מהאזרחות וגם מהצבא ספד: "גם הכדור שקיבל ברגל לפני כחודש לא עצר אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/24 09:34 כב בשבט התשפד

כתב חדשות 12 נפרד מהחבר ליחידה: "רצה לחזור להילחם וזה מה שעשה"
רב סרן יצהר הופמן ז"ל, נגע ברבים, צילום: דובר צה"ל

דבר נפילתו של לוחם יחידת שלדג יצהר הופמן הותיר רבים באבל עמוק ובתוכם גם מספר אנשי תקשורת שהכירו אותו אישית. כתב חדשות 12 אורי איזק קיבל גם הוא את הבשורה הקשה ובטוויטר ספד לחברו: "יצהר היה מהמפקדים הבולטים, הטובים והמוערכים ביחידה. אבל לפני הכל יצהר היה גם חבר".

"עשרות מבצעים שבהם הוא מוביל את פלגת הפשיטה"

"תמיד ראשון, וגם אחרי 15 שנה במילואים האימונים איתו היו קשים יותר מהמסלול" תיאר איזק את העבודה עם הופמן, "אבל גם מקצועיים הרבה יותר ומוכוונים למטרה האחת והיחידה - הניצחון במלחמה הבאה. בעשר השנים האחרונות הוא התכונן למלחמה הזאת בדיוק, ונלחם בה באופן הכי מרכזי ומשמעותי שאפשר להעלות על הדעת בעשרות מבצעים שבהם הוא מוביל את פלגת הפשיטה ביחידה" תיאר את פועלו.

אורי איזק, נפרד מחברו

אורי איזק, נפרד מחברו צילום: CC BY-SA 4.0, עמיחי כהן

איזק שיתף כי במהלך המלחמה קיבל הופמן כדור לברך דבר שהשבית אותו לתקופה ממושכת, "בתקופת ההחלמה המשיך את שירות המילואים והיה בחפ"ק כשהוא בצד אחד של המע"ד (מכשיר קשר), אני בצד האחר. תקופת החפ"ק לא נמשכה הרבה זמן. יצהר רצה לחזור ולהילחם עבור המדינה הזאת שכולנו אוהבים, וזה בדיוק מה שהוא עשה" כותב איזק.

"אותו חוג חברים ירושלמי, אותם חברים מהישיבה וממכינת עלי"

הוא מסיים ומתאר את מעגלי ההיכרות הרחבים בין השניים: "שני מחזורים מעליי ביחידה, אותו חוג חברים ירושלמי, אותם חברים מהישיבה בנווה שמואל וממכינת עלי, ובוקס בבטן עם קבלת ההודעה. אתגעגע אליך גיבור, יהי זכרך ברוך" כתב.