מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היא משלנו: הישראלית שתייצג את לוקסמבורג באירוויזיון בזמן שהאח נלחם בעזה

המדינה האירופית בחרה את טלי גולרגנט בת ה-23 לייצג אותה באירוויזיון. טלי נולדה בישראל, גדלה בלוקסמבורג ואחיה משרת בימים אלו ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/24 11:14 יח בשבט התשפד

היא משלנו: הישראלית שתייצג את לוקסמבורג באירוויזיון בזמן שהאח נלחם בעזה
אירוויזיון, צילום: Oleg Batrak,Shutterstock

שני ישראלים באירוויזיון 2024: טלי גולרגנט, זמרת ישראלית בת 23 תייצג את לוקסמבורג באירוויזיון 2024. טלי נולדה בישראל לאם ישראלית ואב יהודי שעלה לארץ מפרו ובהמשך עברה יחד עם בני משפחתה ללוקסמבורג. עם זאת למשפחה קשר הדוק עם ישראל ובימים אלו אחיה של טלי משרת בצה"ל ברצועת עזה.

לוקסמבורג תשתתף לראשונה בתחרות אחרי 30 שנה

את קדם האירוויזיון בלוקסמבורג שתשתתף לראשונה בתחרות אחרי 30 שנים בהם נעדרה ממנה, הפיקו הישראלים: טלי אשכולי על ההפקה, משה קפטן על הבימוי ומור חממי על הכוריאוגרפיה, זאת לצד אנשי צוות ורקדנים ישראלים נוספים. גולרגנט צפויה להתחרות בנציג ישראל לאירווזיון שייבחר בגמר הכוכב הבא ב- 6 בפברואר 2024.

איחוד השידור האירופי: ישראל לא תוחרם מהתחרות

כזכור, מאז מלחמת חרבות ברזל מדינות רבות קראו להחרים את ישראל מהאירוויזיון כפי שרוסיה הוחרמה בשעתה. המדינה הקיצונית ביותר בהקשר הזה היא איסלנד, שאיימה כבר כי תפרוש מהתחרות אם לישראל יותר להשתתף. בתגובה איגוד השידור האירופי הבהיר כי התחרות היא "בין גופי שידור, לא בין מדינות", ומכיוון שאיגוד השידור של ישראל, כאן, עומד בכל התנאים הנדרשים אין מניעה כלל שבמדינה תשלח נציג משלה לתחרות.