עמית סגל פרסם טור נגד "הארץ" - בעיתון הארץ

עיתונאי חדשות 12 כתב טור על ההכפשות שהוא מקבל באופן קבוע מכתבי עיתון "הארץ" - ופרסם אותו בעיתון עצמו: "האמת היא שלעיתון 'הארץ' אין שום בעיה איתי. מה שמרגיז אתכם זאת המציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 14:49 ח בשבט התשפד

עמית סגל פרסם טור נגד "הארץ" - בעיתון הארץ
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עמית סגל פרסם טור תגובה למתקפה של עיתון "הארץ" נגדו, כשהפעם פרסם אותו בעיתון עצמו. "כשם שצה"ל נלחם בחמאס אך איננו שוכח לטפל בטרור ביהודה ושומרון, כך עיתון 'הארץ' לא נותן לעת החירום הלאומית להפריע לו במלחמה שהכריז עליי לפני כמעט עשור", טען סגל, "כמי שמתואר בעיתונכם כנרקיסיסט אני מודה באשמה: חמימות נעימה אופפת אותי כמעט מדי בוקר, כשאני מקבל לטלפון עוד התראת פוש מהארץ ועליה תמונתי: פעם מאמר דעה, פעם אייטם בתרבות, פעם ביקורת טיקטוק ופעם דיון אקדמי־מקצועי על הדלפות בעיתונות".

"סירייסלי? גם אם אתעב ממש את יאיר לפיד לא אכנה אותו בכינויים שאתם מדביקים לנתניהו ולמתנחלים"

הטענה הקבועה שמקבל עיתונאי חדשות 12 היא "שופר ביביסטי, מתנחל פאשיסט שמרעיל את נשמת הציבור וכמובן בן של טרוריסט". סגל נתן דוגמאות לביקורות שקיבל בעיתון, בהן כתבים שונים משמיצים אותו וטוענים לזחיחות ואף מבקרים את מלבושו.

"הדבר היחיד שניתן להגדירו טיעון במאמר כולו הוא ש'סגל מעולם לא טרח להסתיר את עמדותיו. בכך הוא לא שונה מרוב הקולגות שלו מצד שמאל, ובכל זאת, נדמה שהוא הלך הכי רחוק מכולם'", כתב העיתונאי, "סירייסלי? הרי גם אם אחיה עוד עשרה גלגולים לא אגמא את המרחקים שאליהם נדדו רוב פרשני 'הארץ'. גם אם אתעב ממש את יאיר לפיד או בני גנץ או את הקיבוצניקים - ואני לא -לא יעלה על דעתי לכנות אותם בכינויים שמודבקים אצלכם על בסיס יומי לנתניהו והמתנחלים".

"האמת היא שלעיתון 'הארץ' אין שום בעיה איתי. מה שמרגיז אתכם זאת המציאות"

סגל לא רק ניקה עצמו מהאשמות, אלא גם האשים את "הארץ" שהם ההזויים, ונתן דוגמאות לכתבות בהן קרו לדבר עם חמאס: "והרי אם יש מכונה בימין, הרי ש'הארץ' הוא תשלובת תעשייתית של רעל משמאל. לא אוסף חשבונות טוויטר של מרי נפש מימין אלא מערכת שלמה, עתירת עובדים ותקציבים, שמטרתה השחרה ארוכת שנים של המחנה השני והעומדים בראשו. לא ויכוח, אלא סתימת פיות. לא עובדות אלא עלבונות. העיתון לאנשים חושבים, אבל חלילה לא לאלה שחושבים אחרת".

סגל טען: "האמת היא שלעיתון 'הארץ' אין שום בעיה איתי. מה שמרגיז אתכם כל כך הוא לא מר סגל אלא גברת מציאות: הדיון הביזארי בעיתונכם אם פגעתי בדמוקרטיה בפרסום טיוטת פסק הדין של בג"צ הסבירות נועד לחפות על העובדה המרגיזה שרוב שופטי העליון המכהנים מתנגדים לפסילת עילת הסבירות ואינם סבורים שהיא קץ הדמוקרטיה והמדינה. ניסיון רצח האופי המתמשך נגדי הוא בעצם כעס על אופי המדינה, שסולדת ברובה מנסיגות, תומכת בהתיישבות בכל רחבי ארץ ישראל ומתנגדת להפיכת אויב לאוהב ואוהב לאויב".