מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אברי גלעד: "צה"ל חייב להפסיק מיד לגייס בנים יחידים לקרבי"

מגיש הטלוויזיה הוותיק החליט לפרסם טור עם דעה לא פופולרית, בו קרא לצה"ל להפסיק לגייס בנים יחידים לשירות קרבי: "לא ברור לי למה צה"ל לא קיבל את ההחלטה המוסרית המתבקשת מאליה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 12:30 ה בשבט התשפד

אברי גלעד: "צה"ל חייב להפסיק מיד לגייס בנים יחידים לקרבי"
אברי גלעד, צילום: מיכה לובטון

מגיש הטלוויזיה אברי גלעד החליט להקדיש את הטור השבועי שלו בעיתון "ישראל היום" לדעה לא פופולרית שהוא מחזיק בה. "ליבי קורס אל תוך עצמו עם כל ידיעה על חלל נוסף, לא משנה מי", פתח בהבהרה, "יש לי מדרג פנימי לצער, בוודאי שחללים שמשאירים ילדים ליתמות מרסקים אותי במיוחד, אבל יותר מכולם - בנים יחידים".

אברי גלעד: "יש מחירים שאי אפשר לשלם"

גלעד נתן בתור דוגמה את מירון משה גרש ז"ל, שהיה בן יחיד ונפל בשבוע שעבר. "צה"ל חייב להפסיק מיד לגייס בנים יחידים לקרבי", קבע המגיש, "לא משנה כמה יתחננו, לא משנה אם ההורים יסכימו, או יתחזו למסכימים, יש מחירים שאי אפשר לשלם, וילד יחיד להוריו זה האחד יותר מדי הזה". המגיש מכיר היטב את הלחצים שמפעילים הבנים על הוריהם, כדי שיחתמו על הטופס שיאשר להם להתגייס לשירות קרבי - תופעה שקורית אפילו במשפחות שכולות.

רס"ל מירון משה גרש ז"ל

רס"ל מירון משה גרש ז"ל, צילום: דובר צה"ל

"לא ברור לי למה צה"ל לא קיבל את ההחלטה המוסרית המתבקשת מאליה"

"לא ברור לי למה צה"ל לא קיבל את ההחלטה המוסרית המתבקשת מאליה", תהה גלעד, "אין שירות מסכן חיים לילדים יחידים, או למשפחות שכבר שילמו את המחיר קודם. אין וזהו. לא יעזור מכתב, לא תעזור חתימה, לא יעזור רמטכ"ל, לא יעזור בית משפט עליון. לא ישרת אדם שאין לו אחים, או שמי מאחיו נהרג בשירות בצה"ל, בתפקיד שיש בו סיכוי להיהרג בקרב. זהו. נסגר הסיפור". אין ספק שהכאב האיום נוגע בכל משפחה, הוא הודה, אך במשפחות ברוכות ילדים ההורים לא נשארים בודדים.

"תגידו - מה אשם בן יחיד ביחידותו? האם כל חייו הוא צריך לחיות בהגבלות ומחסומים כדי שלא תיפול שערה משערות ראשו, ותצער את הוריו?", העלה את השאלה המתבקשת, והשיב: "שנים של הקזת דם לפנינו. שנים של שלטון צבאי בעזה, התקוממויות בגדה, מלחמת התשה בצפון. מחיר גבוה בדם הבנים עוד ישולם. שלפחות המשפחות הקטנות, אלה שכל עולמם ביחיד הזה, יקבלו סיכוי מועדף לא לחטוף. ושנזכה לשלום עולמי מחר. אמן".