רוני קובן שותק בזמן שהסופר שוב משתלח בציונות הדתית

הסופר חיים באר הוזמן לשיחה עם העיתונאי רוני קובן, במסגרת סדנת כתיבה, שם חזר על אמירותיו מהעבר בהם הוא משווה את הציונות הדתית לסרטן בגוף האומה, כמו בפעם הראשונה, רוני קובן לא הרגיש צורך לעצור את ההשתלחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 11:02 ה בשבט התשפד

רוני קובן שותק בזמן שהסופר שוב משתלח בציונות הדתית
צילום: צילום מסך

לפני כשלוש שנים הגיע הסופר חיים באר לראיון אחד על אחד במסגרת תוכנית הראיונות של רוני קובן בכאן 11, שם קרא לציבור הציוני-דתי: "גידול שפירי שהפך לסרטני". הוא המשיך עם הדימוי כשאמר: "אתה לומד לחיות עם הבולקלה הזה שיש לך, ופתאום הם הפכו לסרטן". אז, קובן לא הרגיש צורך לעצור את ההשתלחות והראיון המשיך.

אחרי שהראיון שודר הגיעו הביקורות, ובאר אף פרסם התנצלות פומבית: "השמעתי דברים לא ראויים ופוגעניים כלפי הציונות הדתית, דברים שעדיף שלא לחזור עליהם. רבים מבני ובנות הציונות הדתית חשו פגועים ונעלבים ואני מנצל את הבמה כדי לבקש את סליחתם ולנסות בקצירת האומר להסביר את המוקדם".

צדקתי כשאמרתי שהציונות הדתית הם סרטן בגוף האומה

היום (ב') פרסם ינון מגל סרטון שעשה לנו פלאשבק: רוני קובן מראיין את הסופר חיים באר, והוא משתלח בציבור הציוני דתי, וכמו אז, קובן שותק. באר אמר השבוע, במפגש עם קובן במסגרת סדנת כתיבה כי: "בראיון שרוני עשה איתי לפני שלוש שנים אני השתלחתי בציונות הדתית ואמרתי שהם סרטן בגוף האומה. כשאמרתי את זה אני חטפתי, אני טילפנתי אליך מבוהל והתנצלתי. ואני רוצה לומר לכם, תסתכלו היום מה קורה לנו ואני צדקתי, לדאבוני הרב".

כשביקשנו מקובן את פשר שתיקתו הוא בחר שלא להגיב.