מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

איש התקשורת שיבח את גורי אלפי: "הייתי תולה את הראיון שלו באיילון"

העיתונאי ידידה מאיר העלה פוסט בו הוא משבח את איש התקשורת על הגישה שלו כלפי דת: "קול מעורר תקווה, אומר דברים כל כך פשוטים, אבל לצערנו הם נחשבים אמיצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/24 10:28 ה בשבט התשפד

איש התקשורת שיבח את גורי אלפי: "הייתי תולה את הראיון שלו באיילון"
איש ימין? גורי אלפי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

העיתונאי ידידיה מאיר כתב בטורו השבוי בעיתון בשבע קטע על איש התקשורת החילוני גורי אלפי, בו הוא מפרדן לאלפי על היחס החם שלו לדת, כפי שהביע לאחרונה במגוון ראיונות, מאיר כתב כך: "גורי אלפי הוא עוד קול מעורר תקווה. האמת? הוא אומר דברים כל כך פשוטים, אבל לצערנו הם נחשבים אמיצים מאוד בימינו".

אם אראה פרסומת ענקית של אדם אומר שמע ישראל אני אתרגש מזה

מאיר ציטט ראיון שאלפי נתן לעיתון ידיעות אחרונות בזמן המלחמה: "אני לא חוזר בתשובה אבל אני כן לומד תלמוד, כן רוצה ללכת לבית כנסת, כן רוצה תפילין. זה חלק ממני ואני לא מוותר על זה. ואם אני רואה עכשיו פרסומת ענקית של אדם קורא 'שמע ישראל' עם תפילין על המצח, אני לא מתרגש מזה? אני מתרגש. כן, אני סאקר של היהדות שלי".



והמראיין, רענן שקד, שואל באימה: "זה לא משחק לידי גורמים משיחיים שרוצים לחזור להתיישב בעזה?" "אני פחות שיפוטי עכשיו כלפי האמוציונליות שבה דברים כאלה נאמרים. אנשים אמוציונליים עם סיבה".

בן גביר וסמוטריץ' אחים שלי, האויב לא מבדיל ביננו

אבל יש כאלה שאצלם זו מדיניות ותוכנית ממשית. בן גביר, למשל. "אח שלי", סמוטריץ? "אח שלי. כן. כולם אחים שלי". אתה לא מזדהה עם אף מטרה ממטרותיהם. "אז מה? העולם מסתכל עלינו כעל מקשה אחת. אנחנו נכנסנו לרזולוציה של פוליטיקת זהויות בכזה אמוק, במשך כל כך הרבה שנים, עד שכל צד בטוח שהצד השני מנסה לקחת משהו מהזהות שלו. אני לא מרגיש מאוים. אני לא שייך לשום קבוצה ולא חושב שלוקחים לי מהזהות שלי".

השאלה איזו מדינה אתה רוצה שתהיה פה, "אני רוצה שתהיה מדינה קודם".

מאיר המשיך את הציטוטים מהראיון המדובר וכתב: "מילא בן גביר וסמוטריץ', אלפי אפילו מעז לכפור בעיקר ולרמוז שביבי הוא לא הבעיה העיקרית והמרכזית של מדינת ישראל: "אני לא בטוויטר, לא במקומות האלה, אני רוצה לבנות משהו ואני חושב שיש לנו הזדמנות. תקרא לזה התפכחות, התקרנפות, מה שאתה רוצה. רוצים לתקן? תגידו מה אפשר לתקן ותעשו שהמדינה הזו תהיה יותר טובה. אם תמשיכו להצביע, כמו מטומטמים, על מה לדעתכם הבעיה, ואתם חושבים שזה ייפתר בבחירתו או באי־בחירתו של בן אדם אחד – אתם טועים. זאת אשליה. אין פרקטיקה בשיח כזה".

את הפוסט חתם מאיר כך: "תודה, גורי, על הרוח הזאת. אם היה לי תקציב, הייתי תולה את הריאיון הזה שלך על שלט ענקי באיילון לצד השלט המרגש של האיש עם התפילין שאומר 'שמע ישראל'.