עקיבא נוביק מכחיש את הכותרת של "הארץ": "מעוות, לא אמרתי את זה"

עיתונאי כאן 11 כתב את הטור הקבוע שלו בעיתון "הארץ", אך לא היה מרוצה מהכותרת שנתנו לו, ועוררה סערה נגדו בטוויטר: "כותרת מעוותת, לא אמרתי אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 17:43 ד בשבט התשפד

עקיבא נוביק מכחיש את הכותרת של "הארץ": "מעוות, לא אמרתי את זה"
עקיבא נוביק, צילום: Hadas Parush/Flash90

טור של העיתונאי עקיבא נוביק באתר "הארץ", בו הוא כותב באופן קבוע, הצליח לעורר מספר סערות טוויטר בזו אחר זו. הכותרת המקורית של הטור הייתה "לא חייבים להפיץ את האמת. תפקידנו הוא גם להרים את המורל". הכותרת הזאת, שהתפרשה כקריאה של נוביק - עיתונאי כאן 11 - להסתיר אמת מהציבור, הצליחה לעורר הרבה כעס.

"חבל, היית פעם עיתונאי סביר"

"אתה מבין שעיתונאי זה מקצוע?", כתב לו אחד המגיבים בטוויטר, ונוביק השיב: "זאת כותרת מעוותת. לא אמרתי אותה והיא תוקנה". אך נוביק המשיך לספוג ביקורות על הטור, בו קרא לעיתונאים להפיץ סיפורי גבורה ומסירם חיוביים. "התפקיד שלך בתור עיתונאי הוא לדווח את העובדות, לבקר את פעילות המדינה כשהיא עושה עוול לאזרחים ולשאול שאלות קשות אנשים בעמדות כוח", כתב לו אחד המגיבים. "יש מצב שאתה לא מבין מהו תפקיד העיתונות או מה ההבדל בין עיתונאי לתועמלן", כתב אחד אחר, "חבל, היית פעם עיתונאי סביר".

עקיבא נוביק: "מגיעה לנו תרבות דיון מכובדת יותר מכל הקללות שאנשים משאירים פה אחרי שהבעתי את דעתי"

העיתונאי החליט לפרסם פוסט נוסף בטוויטר, בו ניסה להבהיר את דבריו: "כן, לתקשורת יש כוח בהשפעה על רוח הלוחמים. כן, אנחנו בוחרים איך לספר כל סיפור, כולל את המלחמה. ולצד עוולות ומחדלים צריך גם לזכור שאנחנו בצד שלנו. עיתונאים שלא מפסיקים להכריז שהפסדנו, ולנבור בדיכאון ובתחושת הפסד, הם לא עיתונאים יותר 'אמיתיים' ממי שבוחרים להאיר גם נקודות אחרות במצב", קבע.

נוביק המשיך וכתב: "כמעט כל העיתונאים בישראל בוחרים לצנזר סרטוני לוחמה פסיכולוגית של חמאס. זה אומר שכמעט כולנו שופרות? כמעט כל העיתונאים מתמקדים בסיקור של לוחמי צה"ל ולא של סבל האזרחים העזתים, זה אומר שכמעט כולנו שופרות? מגיעה לנו תרבות דיון מכובדת הרבה יותר מכל הקללות והעלבונות בשקל שאנשים משאירים פה אחרי שהבעתי את דעתי על אחריות עיתונאית במלחמה".