עידן עמדי עדיין איתנו - אז למה כולם מספידים אותו?

מאז נפצע קשה בעזה, הזמר האהוב מקבל יחס מעט מטריד - יותר מדי מילות פרידה, סיכומים מוזיקליים והשתפכויות ברשתות החברתיות, שגוברים על התפילות להחלמתו. הגיע הזמן שמישהו יזכיר שעידן עמדי לא מת

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 14/01/24 17:55 ד בשבט התשפד

עידן עמדי עדיין איתנו - אז למה כולם מספידים אותו?
עידן עמדי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עידן עמדי לא מת, ברוך ה'. הוא נפצע קשה, וכולנו מתפללים להחלמתו המלאה במהרה ושובו אלינו, אך הוא לחלוטין לא מת. ביום שישי האחרון אף נמסר כי מצבו השתפר, והוא עבר ממחלקת טיפול נמרץ ליחידת טראומה. אז למה כולם מספידים אותו?

"לא בגלל שהוא סלב": עמית סגל חשף התכתבות אישית

מיום הפציעה של עמדי חדל עולם התקשורת מעיסוק בכל פצוע - או להבדיל, חלל - אחר, והפנה את כל תשומת ליבו לזמר המפורסם שלחם בעזה. אין ספק שפציעתו של אדם מוכר, אהוב ומעורר השראה מסקרנת רבים, אך עד מהרה הפך היחס כלפי עמדי לכזה שמעניקים לאדם, שלא נדע, לאחר לכתו.

עמית סגל, לדוגמה, חשף התכתבות של השניים מימי הקורונה. למרות שהבטיח ש"העיסוק בעידן הוא לא בגלל שהוא סלב אלא בגלל שהוא הסמל הכי יפה לצבא העם ולמשרתי המילואים שעזבו הכל", הוא עדיין חשף באינסטגרם שלו התכתבות אישית - גם אם לא אינטימית במיוחד - עם אדם שעדיין בחיים. בחדשות 12, הערוץ שבו סגל עובד, הוציאו קטע מיוחד מכתבה שטרם שודרה בה התראיין עמדי דקות ספורות לפני שנפצע.

המחוות המוגזמות לעידן עמדי

רונה לי שמעון, הפרטנרית של עמדי מפאודה, כתבה הודעה שהרגישה כמו הספד: "אתה האיש הכי אציל נפש שאני מכירה. אין עוד אנשים כמוך. אין פרטנרים כמוך. הלב הטהור והנדיב שלך פועם חזק תמיד. אהבת האדם שלך הולכת תמיד רגע לפני החיוך המבויש שלך. אני אוהבת אותך", ובאתר סרוגים החליטו לרכז ברשימה את השירים הכי טובים של עמדי.

אם לא די בכך, אמני ישראל החליטו ליזום מחווה לכבוד עמדי, ולהקליט יחד את שירו "חלק מהזמן". בפרויקט אמורים להשתתף חנן בן ארי, שלמה ארצי, גיא ויהל, יובל דיין, עומר אדם ועוד. אין ספק שמדובר בשיר נפלא, אך נשמח לשמוע את עמדי שר אותו בעתיד. מכיוון שהוא, ובכן, חי.

הקרקס הגדול סביב עמדי לא מוגזם רק בגלל ההתעלמות מחיילים נוספים שנכחו באותו האירוע - חלקם נפצעו קשה יותר, אחרים מתו - אלא גם בגלל האופן המטריד שהוא מקבל: כזה שמרגיש יותר כמו הלוויה מאשר תפילות לרפואה. פוסטים עם מילות פרידה, סיכומים מוזיקליים לאורך השנים והשתפכויות קורעות לב - כדאי שנזכור שאחרי הכל עידן עמדי עדיין חי, ונאחל לו שרק ימשיך להחלים וישוב לבמות בעצמו.

תפילה לחיילי צה"ל

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ
אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב,
הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל
[וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן],
הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹהֵינוּ,
מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם,
וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה
[וּבְכָל מָקוֹם שֶׁהֵם],
בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם.

יִתֵּן יְיָ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ
נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם!
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ
מִכׇּל צָרָה וְצוּקָה,
וּמִכׇּל נֶגַע וּמַחֲלָה,
וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם.
יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם,
וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן.
וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב;
"כִּי יְיָ אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם,
לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם
לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם".
וְנֹאמַר: "אָמֵן".