מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הזמרים מקדישים שיר לעידן עמדי - ומותקפים: "יש אלפי חיילים פצועים"

כמה מאמני ישראל החליטו לעשות מחווה לזמר עידן עמדי, שנפצע באורח קשה במהלך הלחימה בעזה, אך היו מי שלא ראו זאת בעין יפה: "מה שונה עידן עמדי מכל לוחם או אדם אחר שמגיע לו ספציפית?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 12:44 ד בשבט התשפד

הזמרים מקדישים שיר לעידן עמדי - ומותקפים: "יש אלפי חיילים פצועים"
עידן עמדי, צילום: Flash90,FLASH 90

בתקרית פיצוץ קשה בעזה, הזמר עידן עמדי שמשרת ביחידת הנדסה במילואים, נפצע באורח קשה. מאז חל שיפור במצבו, עמדי התעורר ושב לתקשר עם סביבתו. הבוקר (ב') העיתונאי ערן סוויסה פרסם על יוזמה חדשה של שלומי שבת, במסגרתה אמני ישראל יקליטו שיר מחווה לעמדי, "חלק מהזמן". בין אלו שפרגנו והתרגשו מהיוזמה, היו גם מי שהביעו ביקורת.

"מה שונה עידן עמדי מכל לוחם או אדם אחר שמגיע לו ספציפית?"

"מה שונה עידן עמדי מכל לוחם או אדם אחר שמגיע לו ספציפית?", כתב אחד המגיבים. אחת אחרת הודתה שהיא מתה על עידן עמדי ומאמינה שהוא גיבור, אבל הוא עדיין אחד ממאות גיבורים שנפלו או נפצעו ואסור לשכוח אותם. "יש אלפי חיילים פצועים", כתבה מגיבה אחרת, "ראוי להקדיש את השיר לכולם. כל אחד הוא עולם ומלואו". ויש מי שגם התרגזו: "למה? כי הוא מפורסם? אין אלפי חיילים פצועים? אין אלפי חיילים שנהרגו?".

"עידן אדם מדהים, לוחם אדיר ואדם מקסים", אחת התגובות נפתחה במחמאות, "בפעולה בה הוא נפצע נהרגו תשעה לוחמים. ראוי קצת יותר להקדיש שיר לכולם. למרות היותו מפורסם וחבר שלהם".

בפרויקט המדובר צפויים לקחת חלק, לצד שלומי שבת: שלמה ארצי, חנן בן ארי, עומר אדם, יובל דיין, אהוד בנאי, גיא ויהל וזמרים נוספים.

חלק מהזמן: השיר המקורי