יהורם גאון תוקף את המחאה: "די! כמה אפשר?"

אחרי 100 ימים למלחמה, הזמר הוותיק פנה ללוחמים בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו תקף את המחאות ברחובות ושיבח את החיילים המחרפים את נפשם

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/24 11:54 ד בשבט התשפד

יהורם גאון תוקף את המחאה: "די! כמה אפשר?"
יהורם גאון, צילום: Jonathan Shaul/Flash90

מאה ימים חלפו מאז השבעה באוקטובר ופרוץ המלחמה. אם בתחילת המלחמה עם ישראל היה מגויס כולו לטובת החיילים, הרי שככל שעבר זמן חלה התרופפות. הזמר הוותיק יהורם גאון כתב על כך בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "דומה שלא מזמן היינו כולנו בעזה עם החיילים, נשמנו איתם כל נשימת עשן ואש. היום התחיל העורף להיות עסוק בענייניו, העורף הפוליטי. העורף המכוער. ואני רוצה להזכיר לחיילים האהובים שלנו, שאין כמותם לאהבת הארץ והם מוכיחים לנו זאת מדי יום".

יהורם גאון: "אין לנו כוח, באלוהים שעייפנו, כמה אפשר?"

בפוסט שכתב פנה גאון לחיילים: "מסתבר שרק אתם מבינים זאת יותר מאחרים, כי רק אתם רואים את האויב מול העיניים ויודעים בדיוק עם מי יש לנו עסק. רק אתם חיילים יודעים שהאויב הנורא הזה לא יכול להיות שוב מורתע, אלא רק מת!". גאון תקף את ההתעסקות בכל דבר אחר מלבד הלחימה: "אתם שמייחלים לסיים את הלחימה ולחזור הביתה לנוח - אני חושב שלא לכך מצפה מכם העם המודאג, שמתחיל לחוש כבר כמו סיוט את המאבקים שלפתחנו. וההפגנות והשלטים, והסיסמאות, והבעד והנגד ומי ילך עם מי, ומי יסרב ללכת, למי יהיה רוב ולמי מיעוט, ושוב סקרים ופרשנויות, ותהלוכות ואש בכיכרות, די! אין לנו כוח, באלוהים שעייפנו, כמה אפשר?".

וסיים בבקשה ללוחמים. "תמשיכו ברצף השליחות הקדושה שלכם, להנהיג אותנו אחרי המלחמה, כמו שאתם עושים זאת בצניעות בעת המלחמה. אנחנו מייחלים שקולכם בדבר הבא ישמע. שנוכחותכם בהנהגה הבאה תורגש מה שיותר. אתם נטו אהבת המולדת פריחתה ושגשוגה, ואתם משלמים על כך עכשיו בחייכם, אנא קחו חלק משמעותי ב'מלחמה' המצפה לנו אחרי המלחמה, אנחנו רוצים אתכם עכשיו בראש, כי אתם הכי מתאימים שיש למדינה להציע".