עמית סגל מנתח את ההצלחה של יהורם גאון: "אין פלא"

הפרשן הפוליטי הסרוג מביא מחקר שמעלה תחושות אופטימיות במיוחד על המצב במדינה וקושר את הממצאים לפלייליסטים ברדיו: "אווירת גיבורי התרבות של הדור הזה הם לא זמרים משתמטים אלא עידן עמדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/24 10:58 ב בשבט התשפד

עמית סגל מנתח את ההצלחה של יהורם גאון: "אין פלא"
עמית סגל, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הסרוג, התייחס בטורו השבועי בידיעות אחרונות למחקר של מכון פאנלס עבור משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב בחודש האחרון, מחקר שמעלה ומגלה "מסקנות מעניינות מאוד על בני ה-16 עד 25, אופטימיות בהרבה מהמקובל, טובות מהדור שקדם לו", כותב סגל - ומנתח את השמעות הרדיו.

בקיצור חמושים - באופטימיות

לפי המחקר, 59% מהצעירים אומרים שאין מקום אחר לישראלים בעולם ורק 20% אומרים שמיואשים מהמדינה. 58% שומעים מחבריהם בארץ דברים חיוביים על ישראל, רק 14% מסרים שליליים. בנוסף, 57% חושבים שישראל תצא מחוזקת מהמשבר אך תוך הישענות על צבא חזק ובמזרח תיכון עוין.

הרמטכ"ל בתוך הרצועה

הרמטכ"ל בתוך הרצועה | צילום: דובר צה"ל

סגל כותב: "בקיצור חמושים - באופטימיות. גיל סמסונוב, מבעלי המשרד, חושב שהדור הזה דומה יותר לדור העצמאות מאשר לזה של הוריו. אבא ואמא שלהם גדלו על 'בוא נצעד לחלום בלי גזע ולאום', על הסכמי השלום עם מצרים וירדן, באווירת אוסלו ומזרח תיכון חדש. הצעירים של היום נולדו לאינתיפאדה השנייה וללבנון השנייה ולחרבו דרבו. הם מפוכחים יותר מהוריהם באשר למשמעות החיים במזרח התיכון, אבל המסקנות שלהם אינן לרדת לברלין אלא להישאר כאן".

אווירת גיבורי התרבות של הדור הזה הם לא זמרים משתמטים אלא עידן עמדי

הפרשן הפוליטי מתייחס באירוניה לתחזיות שקדמו למלחמה על ירידה המונית מהארץ וסרבנות מילואים וכותב: "בפועל קורה כנראה ההפך, וכנראה שלא רק בגלל שבעה באוקטובר. אווירת גיבורי התרבות של הדור הזה הם לא זמרים משתמטים אלא עידן עמדי. אין פלא שאפילו יהורם גאון ונעמי שמר עשו פתאום קאמבק ברדיו.