"קיוויתי שאתה יותר רציני מזה": קלמן ליבסקינד נגד הרב אברהם סתיו

טור שכתב העיתונאי קלמן ליבסקינד ובו הגן על הציונות הדתית ונופליה, התפתח למקום בלתי צפוי כשהרב אברהם סתיו העביר ביקורת על הטקסט. בין השניים התפתח קרב ציוצים ארוך ועוקצני

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/24 11:11 כד בטבת התשפד

"קיוויתי שאתה יותר רציני מזה": קלמן ליבסקינד נגד הרב אברהם סתיו
קלמן ליבסקינד נגד הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי, Yonatan Sindel/Flash90

טור דעה שכתב העיתונאי קלמן ליבסקינד במעריב, הוביל לקרב ציוצים, ולא מהמקור שחשב. העיתונאי הדתי כתב טור שמגן על הציונות הדתית שמציינת את מספר הנופלים הרב שלה. בפתיחה הוא כתב: "גם כשהציונות הדתית מבכה את נופליה, יש מי שזה מפריע לו. מה מותר לקיבוצים לזכור את נופליהם באנדרטה משלהם, ומותר לפתוח כל דיון על הדרוזים בתמונות מבית העלמין בבית ג'אן, ומותר לשאול למה אין לוויות צבאיות בבני ברק, ורק על חללי מגזר אחד אסור לדבר?".

על הטור הזה ספג ליבסקינד ביקורת, וממקור לא צפוי - הרב אברהם סתיו. הרב סתיו התייחס לדוגמאות שהביא ליבסקינד בפתיחת הטור וטען כי הן לא מדויקות לסיטואציה עם הציונות הדתית. העיתונאי, שהופתע, הגיב לרב סתיו: "תגיד, קראת את הטור לפני שכתבת את התגובה הזו?".

קרב הציוצים התפתח וירד לפסים אישיים: "קיוויתי שאתה יותר רציני מזה"

בתגובה ענה לו סתיו כי הוא התייחס באופן פרטני לכותרת, אבל שהטור עצמו לא ברור לו. "טוב" ענה לו ליבסקינד, "קודם צייצת בלי לקרוא ועכשיו אתה מנסה לתקן בדיעבד? קיוויתי שאתה יותר רציני מזה", עקץ.

הוויכוח בין השניים המשיך כשהרב סתיו התפלא "למה, למען השם, כל האנרגיות השליליות והקומפלימנטים. אתה חושב שהביקורת שלי שגויה? סבבה. הכל טוב. שבת שלום. ביחד ננצח". העיתונאי הגיב לכך בעקיצה אחרונה: "אני לא חושב שהביקורת שגויה, אני כן חושב שרק אנשים לא רציניים מגיבים לטקסט שלא קראו. מכאן הקומפלימנטים. שבת שלום".