אבי אברומי בגילוי לב: זה הרגע ששכנע אותי להתגייר

הזמר המצליח שנולד למשפחה ערבית והתגייר, שיתף ברגע בו גמלה בליבו ההחלטה להיכנס לעולם היהודי. הוא סיפר על השמירה בצה"ל עם בחור ישיבה, על השיחה מלב אל לב ועל השיעור המקוצר ביהדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 09:10 כב בטבת התשפד

אבי אברומי בגילוי לב: זה הרגע ששכנע אותי להתגייר
אבי אברומי, צילום: שלומי פינטו

הזמר אבי אברומי כבש לא מעט פסגות, הופיע בכמה וכמה במות נחשקות ושחרר להיטים שרבים מכירים. אבל מאחורי ההצלחה מסתתר סיפור מיוחד על ילד שנולד למשפחה ערבית ועשה דרך מיוחדת ללב המיינסטרים הישראלי. בראיון לפודקאסט של בן בן ברוך הוא משתף ברגע המיוחד ששכנע אותו להתגייר.

"שאלתי אותו המון שאלות על היהדות כי מאוד סיקרן אותי"

"כשהתגייסתי היה לי חבר בטירונות, שהיה ביני"ש, הוא היה מאוד קיצוני בענייני יהודים וערבים" סיפר אברומי, והדגיש כי בהתחלה שרר ביניהם ריחוק, עד לרגע ששבוצו יחד בשמירה. "המפקד שלנו אומר לנו ברשימת שמירה: 'אבי וליאור אתם שומרים ביחד היום בעמדה'". הזמר סיפר שבהתחלה הוא התנגד לשיבוץ, אבל לבסוף השתכנע.

אברומי המשיך לספר על השמירה ששינתה את חייו, "הגענו לעמדה ואז הוא יושב לידי ופותח את השיחה ואומר לי 'תגיד מה הסיפור שלך?' הסתכלתי עליו אמרתי לו 'אחי אין לי סיפור, למה אתה פה?', הוא אומר לי 'אני פה להגן על המדינה. לעשות שירות'. התחלנו לשאול שאלות ולדבר ואני שאלתי אותו המון שאלות על היהדות כי מאוד סיקרן אותי".

"גרם לי להבין שאני ממש רוצה להיכנס לתוך העולם הזה של היהדות"

"אז הוא התחיל לשבת תוך כדי השמירה וללמד אותי הלכות ומצוות. הוא ממש אהב את העובדה שאני ממש מתעניין בנושא הזה, והפכנו להיות חברים ממש טובים" סיפר בהתרגשות הזמר המצליח. "כל השעה וחצי האלה של השמירה שישבנו ביחד הם גרמו לי להבין שאני ממש רוצה להיכנס לתוך העולם הזה של היהדות, להכיר אותן מכל הבחינות של מצוות והלכות, מה מותר ומה אסור ולמה ואיך וכמה. אם עד עכשיו אמרתי, אני רוצה אבל לא יודע איך לעשות, אחרי זה אמרתי עכשיו אני עושה את זה בוודאות" סיכם אברומי.