אריה ארליך מבקש סליחה: "אני אשם. מתנצל ללא כחל וסרק"

לאחר שציוץ שפרסם אמש גרר ביקורת קשה, העיתונאי החרדי מחק את הציוץ במהירות והודה: "תגובה שלא הייתה צריכה להיכתב, חד משמעית". הוא ביקש ללמוד לקח מהסיפור - עבורו ועבור העם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 19:41 כא בטבת התשפד

אריה ארליך מבקש סליחה: "אני אשם. מתנצל ללא כחל וסרק"
אריה ארליך עורך מגזין "משפחה", צילום: צבי מילר

לאחר הסערה שעורר אמש (ב') הציוץ של אריה ארליך, העיתונאי מחק את הציוץ ופרסם פוסט התנצלות, ובו התוודה כי עשה טעות וביקש, מעצמו ומהעם, להיות טובים יותר זה לזה. "מתנצל ללא כחל וסרק, ולוקח זאת כלקח עבורי: לעסוק כמה שפחות במחלוקות, להבליט את הטוב ולהמשיך להיות חייל בצבא האחדות הלאומית".

אריה ארליך: "אני אשם"

"אתמול כתבתי על פסיקת בג"ץ תגובה שלא הייתה צריכה להיכתב, חד משמעית" פתח ארליך והדגיש, "חוזר שנית: לא הייתה צריכה להיכתב. הציוץ היה באוויר 60 שניות עד שהסרתי אותו. זה היה מספיק בשביל לצלם מסך וליצור סערת טוויטר. אני לא מאשים איש; אני אשם בזה".

הוא המשיך והסביר, "זה לא משנה שכוונתי הייתה לומר שב-7 באוקטובר לפחות התאחדנו ואתמול לגודל הצער שוב התפלגנו, כי מה משנה זו התוצאה: דברים שלא מובנים מיד, דברים שיש צורך להתפתל כדי להסביר אותם - עדיף לא לכתוב מראש, ותמיד עדיף לספור עד 10".

"לוקח זאת כלקח עבורי"

"מחלק מהיוזרים בטוויטר אין ציפיות. זה המדיום: רעיל, מתאגרף, הכי חד והכי נמוך. טוויטר בהגדרה הוא אתר לפריקת רעלים. האווירה בו קשה וקל מאוד להתפתות וליפול אליה. אבל מהעם היקר הזה, שמאל וימין כאחד, יש בהחלט ציפיות. אנחנו צריכים להיות טובים יותר האחד לרעהו, להיות ראויים עבור היקרים שנלחמים עבורנו. היקרים הללו יתביישו לדעת במה אנחנו מתעסקים בשעה שהם עסוקים להסיר את האיום המשמעותי ביותר על חיינו הפיזיים בארצנו".

העיתונאי החרדי חזר וביקש סליחה: "אני מתנצל ללא כחל וסרק, ולוקח זאת כלקח עבורי: לעסוק כמה שפחות במחלוקות, להבליט את הטוב ולהמשיך להיות חייל בצבא האחדות הלאומית. זה הצו 8 של כולנו. הלוואי שנזכה", סיים במסר של אחדות.

הציוץ שנמחק - וההתנצלות

נזכיר כי עקב פסיקת בג"צ אמש (ב'), אריה ארליך כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "היום הזה קשה יותר במובן מסוים מה-7 באוקטובר". זמן קצר לאחר מכן, ארליך מחק את הדברים ובציוץ כאוב אך פייסני יותר הקורא לאחדות ביקש להתנצל: ‏"ואחרי הזעם הראשוני שהוציא מחלקנו, וגם ממני, ביטויים קשים - זה הזמן לאפסן רגשות ולהתעלות לגודל השעה...גם אני מתנצל על התבטאויות שלא כהלכה, בלי אבל ובלי כוכבית"