המשבר, הכעס והזוגיות הבאה: 10 שירי הפרידה הכי טובים של קרן פלס

אחרי הפרידה הדרמטית מנועם טור, אחרי 13 שנים ושני ילדים משותפים, חזרנו אל שירי הפרידה הכי טובים של קרן פלס: מ"איתי" ועד "כל שנה יש אפריל"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 31/12/23 13:40 יט בטבת התשפד

המשבר, הכעס והזוגיות הבאה: 10 שירי הפרידה הכי טובים של קרן פלס
קרן פלס, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חלפו שבועיים מאז קרן פלס ונועם טור הרעידו את עולם התרבות כשהודיעו על פרידה, לאחר 13 שנים ושני ילדים משותפים. מאז הספיק טור לחשוף בת זוג חדשה - גרושתו של אלי פיניש - ולשבור לנו את הלב קצת יותר. אין ספק שעוד ייכתבו שירים על הפרידה הנוכחית, אבל אנחנו חזרנו לשירי הפרידה של קרן פלס לאורך השנים - והיו הרבה - ודירגנו את עשרת הטובים ביותר.

10. ואת

"ואת" ראוי למקום גבוה יותר, אך למרות שנכתב והולחן על ידי פלס הוא מזוהה בעיקר עם הראל סקעת, שקיבל ממנה את השיר. ובכל זאת, אין ספק שהפך לשירי הפרידה האהובים והנוגים ביותר, שמאחד כמעט את כל תחושות הפרידה לשיר אחד.

שורה אהובה: "כולן דומות פתאום יותר, כל שיר עושה להיזכר, מכל צלצול הלב עוצר".

9. השעות המתות

השעות המתות עוסק בזמנים הכי כואבים של הפרידה הטרייה, כשהיא נוכחת ולא עוזבת לרגע. לא משנה כמה ממתקים תאכלי ואיך תנסי להעביר את הזמן, הימים עוברים ואיתן שעות מתות של געגוע.

שורה אהובה: "אומרת לכולם שטוב לי, אבל כל הזמן בודקת הודעות, מתי כבר הוא יכתוב לי".

8. שמש תיכנס

"זה לא את, זה אני" זה משפט הפרידה הנדוש והמעצבן ביותר. בשיר "שמש תיכנס" קרן פלס המציאה אותו מחדש ועשתה את זה טוב הרבה יותר, עם המשפט הגאוני שפותח את השיר: "לא שונאת אותך אבל אוהבת את עצמי יותר". וזה, בעצם, כל מה שפרידה צריכה להיות.

שורה אהובה: "הזמן עבר וזה חבל שרק הכעס ישאר".

7. מה שבאמת

"מה שבאמת" זכה להיכנס לרשימה על פני שירים אחרים רק בזכות המשפט האגדי "אתה חופשי לצאת, הרי היינו רק פחד ממה שבאמת". ביוטיוב הוא זכה לפחות מ-150 אלף צפיות, ומגיעה לו הערכה גדולה מזו. על אהבה שנשארה רק בגלל הפחד, עד שזה לא הספיק יותר.

שורה אהובה: "אתה חופשי לצאת, הרי היינו רק פחד ממה שבאמת".

6. כל שנה יש אפריל

לצד הפרידה הכואבת, מציאות החיים נמשכת. את מבפנים מרירה, כבויה, מנסה להסתגל למציאות חדשה, אבל לוח השנה לא עוצר. בשיר "כל שנה יש אפריל" פלס שופכת את כל הכאב החוצה, עצום ונוכח, אבל חותמת בהבנה: "אז אם תרשה, באוקיינוס געגועים אני אשחה חזה אליך, כי בלעדיך אין לי חיים. מעבר לזה הכל כרגיל, כל שנה יש אפריל".

שורה אהובה: "מכוונת את הרדיו על שקט, למרות שתדע, שירים עצובים כבר לא מזכירים לי אותך".

5. שוכחת אותך

פלס הצליחה לעבור בשיריה על כל שלבי הפרידה: כאב, כעס, קנאה, ואז הניסיון לשכוח. בשיר "שוכחת אותך", לא אחד השירים המוכרים ביותר של הזמרת, היא מתארת בכנות וכאב את כל הנקודות המשותפות שמהן הייתה צריכה לשכוח את אהובה. היא עוברת בכל פינה - ממש כמו בניקיון יסודי של פסח - ומנסה לנקות מעליה את הקשר ההוא שנגמר.

שורה אהובה: "בין החדרים, בכל פינה אצלי בלב, אני שוכחת, שוכחת אותך היטב".

4. זאת שבמקומי

נהוג לייחס את החלק הקשה של הפרידה בחודשים הראשונים - הפגיעות הטרייה, הקושי להתרגל לחיים החדשים בלעדיו. אך גם פלס יודעת, שהכל מתחיל לבעבע כשיש לו מישהי חדשה, ועל כך היא שרה ב"זאת שבמקומי". המחשבות על ההיא שנמצאת בדיוק איפה שאת היית, הקנאה, הכאב והכעס.

שורה אהובה: "בשבילך היא כבר כמעט אני בלב שלך".

3. כלום לא טעים

השיר המעולה הזה יצא לראשונה ב-2013, וזכה להייפ מחודש כשבוצע על ידי אלדד כהן בתכנית "הכוכב הבא", בה שימשה פלס כשופטת. שיר מתוק, נוגה, בלי צנזורה (רק קרן פלס יכולה לכתוב על מישהו "טמבל רזה" וזה יעבור בשתיקה). שיר על פרידה טרייה, כשהאקס עדיין מופיע בכל מקום גם כשאת ממש מנסה לשכוח, ואפילו הממתקים מדברים איתך עליו.

שורה אהובה: "וכשחזרנו אל העיר הזמין אותי לבוא, אמרתי לא, אמר לי 'לא נורא, רק עופי. את ציפור'".

2. איתי

ייתכן שיש שירים טובים וחזקים ממנו, אבל איתי האגדי ראוי למקום השני במצעד. בשנת 2010 החליטה פלס להחריב את השם "איתי" סופית, וגזרה על כל מי שנושא את השם חיים של זמזום תמידי סביבו: "איתי, לא מתעסק ברגשות יותר מדי". האיתי המדובר הוא איתי פרל, מוזיקאי בעצמו, שיצא עם פלס במשך 3 שנים וזכה ללהיט על שמו.

שורה אהובה: "איתי לא מתעסק ברגשות יותר מדי, לא משנה לו מה עובר לי בחיי".

1. לייק וואנקה

"לייק וואנקה", שכתבה והלחינה קרן פלס, הצליח לעקוף אפילו את "איתי" האגדי. הוא שיר פרידה פשוט, אמיתי וכואב, בלי ניסיון להתחנף. 3 וחצי מיליון הצפיות ביוטיוב יעידו שהוא מזמן הפך להמנון הפרידות, ואין כמו לשבת בעיניים נפוחות מדמעות ולצרוח: "כשאתה נעלם אין עולם אין מילים, גם הים הוא רק ים סתם גלים על גלים".

שורה אהובה: "היית רעש מושלם, היינו רעש מושלם".