יענקי מסביר למה הוא חוגג את הסילבסטר

יענקי גולדהבר איחל לעוקבים שנה טובה, ונשאל מדוע הוא חוגג חג של נוצרים. בסטורי בחשבון האינסטגרם שלו השיב בתשובה ארוכה, וסיכם: "אפשר תמיד גם וגם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/23 10:40 יט בטבת התשפד

יענקי מסביר למה הוא חוגג את הסילבסטר
יענקי גולדהבר, האח הגדול, צילום: מיכאל טומרקין

הערב (א') יחגגו ברחבי העולם את הסילבסטר, החג המציין מעבר לשנה לועזית חדשה. במוצאי השבת פתח יענקי גולדהבר, הדייר החרדי באח הגדול, באיחול לכבוד השנה החדשה, ורגעים לאחר מכן נשאל איך הוא חוגג את החג נוצרי. "אני מקבל המון הודעות בנושא הזה, אז בואו ונסביר", פתח גולדהבר.

יענקי מסביר למה הוא חוגג את הסילבסטר: "אפשר תמיד גם וגם"

"אכן סילבסטר עצמו היה שונא ישראל", הודה, ושיתף כי היום האחרון לשנה היה יום מותו, ולכן קיבל את שמו. עם זאת: "הלילה הזה לא קשור אליו, והוא בכלל מת בשנת 335 לספירה הנוצרית". עוד הוסיף, "כשאני אומר חוגגים שנה חדשה, זה לא אומר שעכשיו אנחנו מבטלים את ראש השנה היהודי. זה רק אומר שיש בעולם מאות מיליונים של בני אדם, שלא שונים מאיתנו בהיותם אנשים, שלהם השנה החדשה מתחילה מחר. אז אנחנו יחד איתם נעביר את השנה ויהי מה".

לסיכום, הביא טענה נוספת: "לכל האלו שיגידו, הרי זה חג של גוים ולמה אתם חוגגים, אתם בעצמכם לא משתמשים בתאריכים האלו. אתם בכלל יודעים מה תאריך יום ההולדת העברי שלכם? סילבסטר לא קשור למסיבות, חג שמח למי שחוגג ואפשר תמיד גם וגם".