"האדרה עצמית": מאבק הקרדיט בין נדב איל ואריאל כהנא ירד לפסים אישיים

קרב ציוצים התפתח בטוויטר לאחר שנדב איל טען לפרסום ראשון, לאחר שבלילה הקודם אריאל כהנא פרסם ידיעה דומה. נדב איל קרא לכתבתו של כהנא "פרשנות" וטען כי שלו "מבוססת", בתגובה ענה כהנא "אין לזה הצדקה מקצועית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/23 12:47 יז בטבת התשפד

"האדרה עצמית": מאבק הקרדיט בין נדב איל ואריאל כהנא ירד לפסים אישיים
אריאל כהנא נגד נדב איל, צילום: אריק סולטן, יחצ

רגע מביך נרשם בטוויטר לאחר שעיתונאי ידיעות אחרונות פרסם כי ראש הממשלה נתניהו ביקש מהשב"כ ליצור שיתוף פעולה עם חמולות מקומיות בעזה, וטען לפרסום ראשון. בתגובה ענה לו פרשן ישראל היום, אריאל כהנא, וטען כי פרסם את הידיעה בלילה הקודם. בעקבות כך התפתח בין השניים קרב עקיצות בטוויטר.

כהנא: "פרסום? כן. ראשון? לא"

"פרסום ראשון", כתב נדב איל ופירט: "רה"מ נתניהו, בעקבות יוזמת שב"כ, הורה למערכת הביטחון ליצור שת"פ עם גורמים מקומיים וחמולות חמושות בעזה כדי לפרום את שלטון חמאס ולסכל את שליטתו בסיוע ובמזון ברצועה. הנושא נידון השבוע בפורום בכירים בדרג המדיני". בתגובה צירף אריאל כהנא צילום מסך מתוך הכתבה שלו ועקץ את איל: "אח שלו, פרסום? כן. ראשון? לא".

נדב איל לא נשאר אדיש וכינה את כתבתו של כהנא "פרשנות" והסביר כי הכתבה שלו "מבוססת" בניגוד לשל כהנא. "מברך אותך על פרשנותך המדויקת. יש הבדל בין 'ראש הממשלה הורה' בעקבות יוזמת שב"כ, עניין שעלה בדיון קבינט שעסק בסוגיה, ובין ציטוט מפי גורם מדיני אחד בטקסט פרשני. הכותרת מבוססת על 4 מקורות, במערכת הביטחון ומדיניים".

"עוסקים יותר מדי באגו, על חשבון תוכן"

פרשן ישראל היום תקף בתגובה: "תודה. עכשיו ברצינות כי אתה רציני. לא מבין את ההתהדרות העצמית המקובלת במחוזותינו 'בפרסום ראשון!!! או סקווופ!!!', ושאר סוגי האדרה עצמית ובומים. אין לזה הצדקה מקצועית".

הוא המשיך ונתן השלכה רחבה יותר לעניין: "לא ראיתי את זה בעולם ולעיתים גם נופלים. וזו נקודה קריטית. כי לעניות דעתי בכל המערכות שלנו, בממשלה, בצבא, במשפט, בתקשורת, עוסקים יותר מדי באגו, על חשבון תוכן. ובעיני חלק מהותי מהקונספציה. יתר צניעות וזהירות מצד כל האחראים, אולי הייתה מונעת את האסון או לפחות מצמצמת אותו".