יאיר שרקי מזועזע: רמיזות הומופוביות מכוערות

אחרי סערת התמונה של בני גנץ והתגובה של עיתונאי חדשות 12 עליה, כעת הוא משיב למגיבים שתקפו אותו בטוויטר ומתייחס להערות המחרידות שקיבל: "מעבר לעליבות שיש בכך, מה זה קשור לנושא?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/23 14:18 יד בטבת התשפד

יאיר שרקי מזועזע: רמיזות הומופוביות מכוערות
יאיר שרקי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

תמונתו של בני גנץ מאירוע ההתרמה ממשיכה לעורר סערה ולהוביל להתכתשויות בין עיתונאים. העיתונאי יאיר שרקי אמר על התמונה: "מה שמעורר הרבה יותר אי נוחות זה בשתי מילים 'מכונת הרעל'. כי מה יש לנו כאן? אב שכול, מישהי שעושה הסברה למען ישראל, ואדם שנכנס תחת האלונקה הפוליטית ויצר את ממשלת החירום הזאת כדי ליצר אחדות בעם". שרקי המשיך, "הוא ידע בדיוק עם מי הוא נכנס לממשלה, והוא התעורר עם הפשפשים, והוא גם ידע שהוא יתעורר עם הפשפשים".

יאיר שרקי משיב: "זה גם רוע וגם טמטום"

שרקי זכה למתקפה בעקבות האמירות האלה, עם תגובות מחרידות שאת חלקן שיתף בציוץ שפרסם בטוויטר. כעת, עיתונאי חדשות 12 מסביר את אמירותיו ומתייחס לתגובות. "זו אכן תמונה לא מוצלחת", הודה, "אבל מה שתפס אותי בסיפור, זה שהוא הפך לסיפור. מישהו לקח תמונה בינונית ועשה ממנה סערה מושלמת. ולמה הכוונה מכונת רעל? פעילות מאורגנת ברשת. מישהו כאן טרח לערוך סדרה של סרטונים, להפיץ אותם באמצעות חשבונות טוויטר קבועים שמוקדשים למטרה הזאת, להדהד אותם באמצעות עוד חשבונות שנותנים נפח ל'סערה'".

שרקי לא הכחיש שיש גם אנשים אמיתיים שתקפו את התמונה, אך מבחינתו גם זה חלק מהרעל. "זה אירוע פרטי, בבית של אב שכול, למטרה טובה. גנץ היה שם רבע שעה, יש לו ילדים שנמצאים כעת בחזית, אבל למי חשובות העובדות? זה גם רוע וגם טמטום". העיתונאי ביקש לדחות גם את הטענה על כך שלא גינה את הסערה על יריב לוין, בכך שדווקא גינה, ושיש הבדל בין הכנסת לאירוע פרטי.

דפוס חוזר של מסרים קבועים: "מה זה קשור לנושא?"

"מה שעוד למדתי על אותה מכונת הרעל שהיא הכי שונאת שמדברים עליה", המשיך שרקי, "ולכן אני רואה עכשיו את המנגנון מתנפל שוב, על עצם העובדה שהעזתי להצביע עליה. אפשר לראות דפוס חוזר - בכמויות הגדולות של התגובות מחשבונות אנונימיים, וגם במסרים הקבועים שחוזרים - עם רמיזות הומופוביות מכוערות (מעבר לעליבות שיש בכך - מה זה קשור לנושא?), עם מסרים מוטמעים בדרך אגב ומקבעים מציאות".

העיתונאי ביקש להבהיר מדוע טרח לכתוב את הציוץ הזה: "כי האפקט העיקרי של מכונת הרעל הוא הרתעה. לא להטות את דעת הקהל כולה, אלא למנוע מאנשים להשמיע את קולם באמצעות פעילות ממוקדת, אישית. ומה הכי מבהיל אותה: אלו שלא מונחים אוטומטית בחלוקה הנוחה של אנחנו והם. לקחת את האיש הכי טוב ולהדביק עליו את הדבר הכי רע זה היכולת של המכונה. אז אני לא כזה טוב, וגם לא הדביקו עליי דברים מי יודע מה רעים, אבל שווה להכיר את שיטות הפעולה. והעובדה שהמכונה עכשיו מטרגטת אותי, היא בדיוק מ.ש.ל".