יהורם גאון קובע: זה הכוח האמיתי של הלוחמים

הזמר הותיק ביקש להקדיש פוסט מיוחד להוקרת נשות הלוחמים, שנותרו מודאגות מאחורי יקיריהן: "הן אמנם גרות ברחבי הארץ, אבל לאורך הימים ובעיקר בלילות, הן רצות עם יקיריהן שם בין הסמטאות של עזה הארורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 13:04 ה בטבת התשפד

יהורם גאון קובע: זה הכוח האמיתי של הלוחמים
יהורם גאון, צילום: ספיר רוקח

מאז פרצה המלחמה, רבות מדובר על הלוחמים הגיבורים המחרפים את נפשם בחזית, אך לא מעט על נשותיהם המודאגות שנותרו מאחור לטפל בכל צורכי הבית ולהתפלל לשלומם של אהוביהן. יהורם גאון, זמר ותיק ודמות מוערכת בעם ישראל, ביקש להקדיש פוסט מיוחד עבורן. "מדי ערב אנו רואים את הגיבורים שלנו רצים ויורים בסמטאות הארורות של עזה", כתב גאון, "באותו הרגע אני חושב על אלפי נשים שמחפשות במסך את הבן, את הבעל, את האב, לראות שהוא רץ ונושם, לראות שהוא חי".

יהורם גאון: "נשות הלוחמים גרות ברחבי הארץ, אבל רצות עם יקיריהן בין הסמטאות של עזה"

גאון כינה את אותן נשים "קבוצה ענקית ומופלאה" וטען שאין להן יום ואין להן לילה. "הן אמנם גרות ברחבי הארץ, אבל לאורך הימים ובעיקר בלילות, הן רצות עם יקיריהן שם בין הסמטאות של עזה הארורה". הזמר המשיך להרעיף, "הן לבד בבית ועושות הכל - מגדלות את הילדים לבד, מביאות את האוכל לבד, עושות את כל הדברים שעשו יחד עם הבעל, שנמצא עכשיו הכי רחוק שיש והכי קרוב לנשמתן המפרפרת מפחד לשלומו".

הזמר המשיך והרעיף על אותן נשים, "ללוחמים המון מקורות של עוצמה, כמו היחד המופלא של אחיהם הלוחמים, הכמיהה לשמור על הבית והרצון לבוא בחשבון עם האויב המפלצתי שפילח את ליבנו, אבל הכוח האמיתי של הלוחמים בא להם מן הבית ממנו יצאו להילחם. מן ההורים - שם עוצבה דמותם, ומן הרעייה שבבית, שאיתה הם מעצבים ברוחם את אופיים ודמותם של בניהם ובנותיהן". הוא סיכם: "ראויות הנשים שבבית למילה טובה, להרבה מילים טובות, כי הן העוצמה האמיתית והרוח הגבית של הלוחמים בחזית. מגיע להן ערב, שלטי חוצות המהללים את האישה שבבית, תכנית טלוויזיה בשיבחן, מגיע להן כי גם להן מדים. הן לא שקופות, אלא הדבר הכי אמיתי והכי עוצמתי, מאחורי הלוחם שבחזית".