בית המלוכה הבריטי סוער: הנסיך הארי זכה בתביעה - ויקבל סכום ענק

בית המשפט באנגליה פסק לטובתו של הנסיך הארי וכנגד קבוצת העיתונות "Mirror group" וקבע כי הטלפון האישי של הנסיך נפרץ בידי מספר עיתונאים. עורך דינו: "היום הוא יום נהדר לאמת" | וגם: הסכום שייאלץ העיתון לשלם לנסיך

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/23 13:01 ה בטבת התשפד

בית המלוכה הבריטי סוער: הנסיך הארי זכה בתביעה - ויקבל סכום ענק
הנסיך הארי, תבע את העיתון וזכה, צילום: shutterstock

שופט בית המשפט הבריטי פסק כנגד קבוצת העיתונות הבריטית "Mirror" וקבע כי ישלמו לנסיך הארי פיצויים בסך של 140 אלף פאונד בפרשה בה נפרץ מכשיר הטלפון האישי של הנסיך. על פי פסיקת בית המשפט, הפריצה למכשירו של הארי, שימשה מספר עיתונאים בכתבות שפורסמו אודותיו. בית המשפט קבע כי ב-15 מקרים מתוך 33 אכן נשענו העיתונאים במידע שהגיע ממכשירו האישי.

עורך דינו של הנסיך: "התנהגות בלתי חוקית ומחרידה"

ב-BBC ציטטו את עורך דינו של הנסיך הארי, דיוויד שרבורן שכינה את פסק הדין "מוצדק". עוד הוסיף עורך הדין: "מקרה זה אינו עוסק רק בפריצה - מדובר בפרקטיקה מערכתית של התנהגות בלתי חוקית ומחרידה, ולאחריה כיסויים והשמדת ראיות, שהיקף המזעזע שלהן ניתן לחשוף רק באמצעות הליכים אלו" אמר.

עיתון המירור, ישלמו פיצויים לנסיך

עיתון המירור, ישלמו פיצויים לנסיך צילום: Lorna Roberts,Shutterstock

"אנו מתנצלים ללא סייג, לקחנו אחריות מלאה ושילמנו פיצוי הולם"

כאמור, קבוצת "המירור" שכוללת את העיתונים הדיילי מירור, סאנדיי מירור ופיפל חוייבה לשלם להארי סכום של כ-140 אלף ליש"ט. דוברת הקבוצה אמרה לאחר פסיקת בית המשפט כי היא "מברכת על פסק הדין שנתן לקבוצה בהירות להתקדם מאירועים שהתרחשו לפני שנים רבות". היא הוסיפה: "אנו מתנצלים ללא סייג, לקחנו אחריות מלאה ושילמנו פיצוי הולם" צוטטה ב-BBC.