הכתב החרדי ספד לחברו מילדות: "למה אליה חזר בשקית?"

מיכאל שמש, הכתב הפוליטי של כאן, שיתף בכאב על תחושתיו בעקבות החזרת גופתו של חברו מילדות אליה טולדנו. הוא סיפר על התקווה שהוא יחזור בחיים ועל האכזבה המרה: "כל כך רצינו שיקרה נס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/23 08:57 ג בטבת התשפד

הכתב החרדי ספד לחברו מילדות: "למה אליה חזר בשקית?"
מיכאל שמש, צילום: צילום מסך - כאן 11

הכתב הפוליטי של כאן, מיכאל שמש, סיפר לפני מספר ימים כי אחד מהחטופים הינו חבר ילדות- אליה טולדנו. הבוקר (ו') הותר לפרסום כי גופתו של אליה חולצה משטח רצועת עזה והוחזרה לישראל. שמש שיתף בכאב על מותו של חברו: "בשורה מרה וכואבת. כל כך רצינו שיחזור"

"למדנו יחד באותו תלמוד תורה בבני ברק. הכרתי אותו מקרוב"

העיתונאי החרדי הופתע לרעה כשגילה לפני מספר ימים כי אחד מהחטופים הוא חברו מילדות: "ממש לפני מספר ימים התברר לי שיש אדם שאני מכיר, ושהכרתי מקרוב וממש ברגעים אלה שוהה בשבי האכזרי של חמאס. אליה טולדנו. למדנו יחד באותו תלמוד תורה בבני ברק. הוא היה מגיע אלינו הביתה מדי פעם".

"אליה בן גילי" שיתף העיתונאי החרדי. "הוא קצת השתנה עם השנים כך של זיהיתי מיד שזה הוא. אבל כשהתבוננתי בתמונה החיוך החזיר אותי מיד, 15 שנה אחורה. זה אליה עם החיוך שלא יורד מהפנים. חיוך שהיה שם תמיד בשביל כולם. חשק גדול לחיים. חשק גדול לשמוח תמיד. משהו שאי אפשר לשכוח אף פעם. הוא נחטף מהמסיבה ברעים".

מיכאל שמש: "למה אליה חזר בשקית?"

לאחר שהתבשר הבוקר כי אליה נרצח בשבי וגופתו הושבה לישראל, הספיד שמש בכאב: "בשורה מרה וכואבת מאוד על חבר מהילדות שנרצח. איך אפשר לרצוח בחור צעיר שרק רצה לשמוח ולרקוד? איך אפשר לרצוח אדם שהיה בשבי והיה חטוף על לא עוול בכפו? למה אליה חזר בשקית?"

"כל כך רצינו שאליה יחזור" כתב העיתונאי, "שיקרה נס. שיקרה משהו טוב. נוח על משכבך בשלום אליה טולדנו. לנצח נזכור את החיוך המתוק ואת טוב הלב שלך. לא נשכח את הטבח שעשו בך ובחבריך", הדגיש לסיום.