"מכה על חטא": העיתונאי הדתל"ש מתנצל בפני הציונות הדתית

בעקבות נפילתם של רבים מבני המגזר, יאיר איזנברג, עיתונאי "עובדה" שגדל בבית דתי, מבקש להתנצל על הביקורת שהעביר: "מחילה שראיתי את תפיסת המגזר כקידוש השכול ולא כקידוש חייו של האחר על פני חייך שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/23 19:59 ב בטבת התשפד

"מכה על חטא": העיתונאי הדתל"ש מתנצל בפני הציונות הדתית
יאיר איזנברג, צילום: באדיבות המצולם

יאיר איזנברג, דתי לשעבר ועיתונאי "עובדה" בקשת 12, בחר להתייחס הערב (ה') לכך שרבים מבני הציונות הדתית נופלים בקרבות. איזנברג מכה על חטא ומסביר כי בעבר הטיח ביקורת קשה במגזר על כך שהוא מקדש את השכול והמוות על פני החיים.

"זלזלתי במה שתפסתי כמליטריזם וכקידוש השכול"

"אני מתנצל. מתנצל בפני הציונות הדתית, המגזר שבו גדלתי, ושעליו שפכתי קיתונות של ביקורות. מתנצל שזלזלתי במה שתפסתי כמליטריזם וכקידוש השכול על פני החיים. מתנצל שלעגתי לבית החרושת שבראייתי הכיל בתוכו פס יצור אחד של מצוינות שלא יודעת להכיל אנשים שחורגים מהפס", כתב איזנברג בטוויטר.

"אני עומד בוש מול האחוזים הבלתי נתפסים של נופלי המגזר במלחמה. עומד כשאני מכה על חטא ומכיר תודה, מחילה שראיתי את תפיסת המגזר כקידוש השכול ולא כקידוש חייו של האחר על פני חייך שלך, ותודה לבית החרושת שאחראי לגידול המוני צעירים מצוינים המוכנים לשלם בחייהם כדי להגן על חיי שלי".

"שוקל להחזיר את הכיפה"

נזכיר כי אחרי התמונות הקשות של העימותים בכיכר דיזינגוף בערב יום היכפורים, כתב איזנברג בטוויטר: "גר בתל אביב, 12 שנים לא חובש כיפה, מאז המראות מכיפור שוקל ברצינות להחזיר אותה רק כדי שוב להשתייך למגזר שעזבתי ולא לזה שתוקף אותו".