מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קורין גדעון צילמה את החנוכייה העתיקה של אבא שלה: "50 שנה אחרי"

בצל המלחמה ובעיצומו של חג החנוכה, אושיית הרשת קורין גדעון צילמה את החנוכייה שאביה אמנון קיבל לפני 50 שנה, ומצאה דמיון גדול בין המשבר הקשה שפגש אותו לבין זה שאנו נמצאים בו כעת

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/23 13:39 ב בטבת התשפד

קורין גדעון צילמה את החנוכייה העתיקה של אבא שלה: "50 שנה אחרי"
קורין גדעון דומעת, צילום: אור גפן

קורין גדעון כבר סיפרה בעבר על אביה שנלחם בקרבות הקשים במלחמת יום הכיפורים. כעת, כשמלחמה לא פחות קשה מתנהלת בעזה, היא צילמה את החנוכייה שקיבל אביה לאחר הקרב. על החנוכייה נכתב "לסא"ל גדעון אמנון, בהוקרה ותודה על תרומתך לצה"ל ולביטחון מדינת ישראל", עם התאריך למטה: חנוכה תשנ"ח.

החנוכייה העתיקה של אבא של קורין גדעון

החנוכיה של אמנון גדעון, אבא של קורין גדעון

החנוכיה של אמנון גדעון, אבא של קורין גדעון צילום: צילום מסך אינסטגרם

גדעון כתבה: "אבא שלי איבד כל כך הרבה חברים במלחמת יום כיפור, שכל השנים שמענו כמה המחיר שלה היה כבד מנשוא, והנה אנחנו 50 שנה אחרי בתהום עמוקה הרבה יותר".

"אם המלחמה לא הייתה לפני 50 שנה, אבא שלי היה מוגדר 'פוסט טראומטי'"

בליל יום הזיכרון לחיילי צה"ל האחרון, אושיית הרשת פרסמה פוסט חשוף על הקשר המשפחתי שלה ליום הטעון והכואב. "כמו בכל יום זיכרון, כולנו באים להיות עם אבא שלי", פתחה וכתבה. "הוא לא מספר הרבה על מה שעבר במלחמת יום הכיפורים, כשלחם בלב התופת של רמת הגולן, כשריונר בחטיבה 188 שהתפרקה לגמרי מרוב אבדות שספגה, אבל אנחנו יודעים שקשה לו".

גדעון סיפרה כי, "ביום הזה הוא מתכנס בעצמו ומעשן סיגריות בשרשרת ואני תמיד מנסה לחשוב מה עובר לו בראש. הקרבות בטנק, החברים שאיבד, פחד המוות שאפף אותו", והוסיפה כי לדעתה, אם המלחמה לא הייתה מתרחשת לפני 50 שנה, אביה בוודאי היה מוכר כ"פוסט טראומטי".