מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סיון רהב מאיר הוקסמה מהנער הסרוג: "הצליח לפרשן לי את המציאות"

כשאשת התקשורת החרדית התבקשה לבחור גיבור, היא בחרה דווקא בנער מתניה צור אריה מהיישוב כפר מימון שבעוטף. ברגע מיוחד אחד הוא הצליח לפרשן לה את המציאות טוב יותר מכל פרשן אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 10:07 כט בכסלו התשפד

סיון רהב מאיר הוקסמה מהנער הסרוג: "הצליח לפרשן לי את המציאות"
סיון רהב מאיר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אשת התקשורת החרדית סיון רהב מאיר התבקשה לבחור גיבור אחד שהתגלה במלחמה הזו. הגיבור שבחרה היה נער מהיישוב כפר מימון שבעוטף, בשם מתניה צור אריה. רהב מאיר פגשה את הנער כשהגיעה לבית הספר שנפתח למפונים בתוך "יד ושם", עם 400 תלמידים שפונו מהעוטף.

סיון רהב מאיר הגיעה לבקר בבית הספר של המפונים

אשת התקשורת נכנסה לכיתות, ושאלה את התלמידים מה נותן להם כוח. התשובה הנפוצה ביותר הייתה מוזיקה, אך רבים הציעו תשובות אחרות. רק נער אחד, זה שבחרה מבין כולם, הצביע ואמר: "פח הזבל של ההיסטוריה". את ההסבר שלו הביאה רהב מאיר: "אני מסתכל על ההיסטוריה שלנו ועל מי שנזרק לפח הזבל לאורך הדורות. אם נרים את המכסה של פח הזבל נראה בפנים את היטלר, את לנין, את סטלין, את עמלק, את אנטיוכוס, את נבוכדנצר, את טיטוס, את המן, אחשוורוש, פרעה", פירט הנער.

"כל הרשעים נמצאים בפח הזבל של ההיסטוריה"

"כל הרשעים נמצאים שם", הוא המשיך, "כל חבורת הזבל. יש פה תוכנית, הרוע לא כאן כדי להישאר, הוא זמני. עם ישראל הוא קטן אבל נצחי וחזק, וגם המקום של סינוואר ונסראללה הוא שם, בפח. חמאס וחיזבאללה ואיראן, כולם יסיימו בפח הזבל של ההיסטוריה, בקרוב". אשת התקשורת נדהמה מהבגרות והחוכמה של הנער: "מתניה, בחיוך עדין, הצליח לפרשן לי את המציאות יותר מכל הפרשנים".

רהב מאיר סיכמה והסבירה מדוע בחרה דווקא בו: "מתניה וכל בני הנוער בכיתה ההיא הפגינו בגרות, אחריות, תבונה. הרבה פייק ניוזנו לעצמנו על עצמנו לפני המלחמה. גם לנוער הזה עשינו שיימינג. 'מפונקים', 'דור הטיקטוק', והנה הם מתגלים לגמרי יופיים ואולי הזו. מאז אני מעבירה הלאה את סיפור פח הזבל הזה, בתקווה שייתן כוח ופרופורציה גם אחרת. נוריד את הזבל, בקרוב".