מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קובי פרץ: "פרצתי בבכי. ביקשתי סימן ואלוהים שלח לי. איזה נס"

הזמר שמופיע כל ערב לחיילים ומחלק להם תפילין, נקלע לקשיים כלכליים והתפלל לסימן שיגיד לו האם להמשיך. ואז הוא קיבל שיחת טלפון: "רציתי לשאול אם תסכים להיות סנדק, המשפחה רואה בך מודל לחיקוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 09:43 כט בכסלו התשפד

קובי פרץ: "פרצתי בבכי. ביקשתי סימן ואלוהים שלח לי. איזה נס"
קובי פרץ. ארכיון, צילום: Flash90

זמרים רבים התגייסו מתחילת הלחימה להופיע ולשמח חיילים בשטחי הכינוס ובבסיסים ללא כסף, במטרה להעלות את המורל ולשמח את החיילים העייפים. אחד מהזמרים שמופיע כבר חודשיים באופן קבוע הוא קובי פרץ ששפך את ליבו בפוסט ארוך וכתב על הקשיים הכלכלים עקב הלחימה, ועל הסימן משמיים שנתן לו כוחות חדשים: "פרצתי בבכי. ביקשתי סימן ואלוהים שלח לי ועוד איזה סימן, איזה כבוד, איזו זכות, איזה נס".

"אבא, תן לי סימן. האם להמשיך ככה להופיע בחינם ולארגן עוד תפילין ומאיפה הכסף?"

הזמר סיפר, "אין הופעות. הכול כמעט הלך. המון כסף שהיה אמור להיכנס, ובוטל. נגנים, אנשי סאונד, אולמות אירועים, צלמים, פשוט תעשייה שלמה שאין לה פרנסה. ובזמן הזה אני מופיע כמו שלא הופעתי כבר כמה שנים. כמעט מידי ערב, לוקח את הצוות שלי ועל חשבוני, נוסע בסיס בסיס, עזה ועד גבול הצפון, ומופיע מול חיילים".

פרץ ממשיך ומפרט על הקושי הכלכלי שנתקל בו: "בינתיים בזמן זה ברוך ה׳ גייסתי תרומות של יהודים מחו"ל והתחלתי לחלק תפילין גם לחיילים שאין להם, ופתאום, זה כבר נהיה גדול ממני. יש המון הוצאות ואין הכנסות". הוא נשבר והתפלל, "אבא, תן לי סימן. תגיד מה לעשות, האם להמשיך ככה להופיע בחינם כל ערב ולארגן עוד תפילין ומאיפה הכסף ועד מתי? סימן אבא, שלח לי סימן".

ההצעה להיות סנדק:"המשפחה רואה בך מודל לחיקוי"

פתאום הגיע לו טלפון מבחורה שביקשה שיבוא להיות סנדק בברית מילה, "המשפחה רואה בך מודל לחיקוי" אמרה האישה, "מישהו מעורר השראה ומודל לבן שלהם והם רואים את כל מה שאתה עושה למען החיילים במלחמה, ואת התפילין שאתה מחלק להם". קובי הסכים, ניתק ופרץ בבכי,"ביקשתי סימן ואלוהים שלח לי ועוד איזה סימן, איזה כבוד, איזו זכות, איזה נס".

הזמר מסיים ומספר על הברית מילה המרגשת: "היום טבלתי במקוה, נסעתי לקרית גת, ישבתי על הכסא סנדק, ובזמן שהרך הנולד התברך שמו ונקרא ליאם, אמרתי לאלוהים, 'תודה שאתה רואה אותי ושנתת לי את הזכות הזו".