מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כמו השואה: הבמאי סטיבן ספילברג החליט לתעד את זוועות החמאס

הבמאי ההוליוודי יהודי הנודע החליט כי במסגרת קרן תיעוד השואה שלו, שבין השאר מתעדת אנטישמיות מודרנית, יתועדו דם זוועות הטבח שאירע בישראל בשמחת תורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/23 22:22 כז בכסלו התשפד

כמו השואה: הבמאי סטיבן ספילברג החליט לתעד את זוועות החמאס
סטיבן ספילברג, צילום: WFPA / Alamy Stock Photo

הבמאי היהודי הנודע, סטיבן ספילברג, החליט כי במסגרת קרן זיכרון השואה שלו יתעד גם את זוועות ה-7 באוקטובר. זיכרון השואה קרוב מאוד לליבו של הבמאי, שבין השאר ביים את "רשימת שינדלר", אמר לפוקס ניוז כי " "לא תיארתי לעצמי שאראה ברבריות בלתי ניתנת לתואר נגד יהודים בימי חיי". יש לציין כי בשבועות שלאחר המלחמה שמר הבמאי על שתיקה ביחס לאירועים החמורים, וספג על כך ביקורת.

קרן השואה שייסד ב-1944 היא למעשה ארכיון להיסטוריה חזותית של השואה. כעת הקרן פועלת גם לאיסוף מאות ראיונות ותיעודים של ניצולים ממתקפת הפתע של חמאס על ישראל, והטבח בבסיסים, בקיבוצים, בערים ובמסיבת הטבע. לדברי ספילברג תיעוד העדויות הוא, "מאמץ שיבטיח שקולות הניצולים ישמשו ככלי רב עוצמה להתמודדות עם העלייה המסוכנת של אנטישמיות ושנאה".

רכבים נטושים באיזור רעים

רכבים נטושים באיזור רעים, צילום: Edi Israel/Flash90

"לפעול למען עולם ללא אנטישמיות"

"ניצולי השואה הם האמיצים והאמיצים ביותר שבינינו, והדיווחים שלהם הם עדות מתמשכת לחוסן הרוח האנושית", אמר ספילברג לפוקס ניוז. "שתי היוזמות - הקלטת ראיונות עם ניצולי פיגועי 7 באוקטובר והגבייה המתמשכת של עדויות השואה - מבקשות לממש את הבטחתנו לניצולים: שסיפוריהם יתועדו וישותפו במאמץ לשמר את ההיסטוריה ולפעול למען עולם ללא אנטישמיות או שנאה מכל סוג שהוא. עלינו להישאר מאוחדים ואיתנים במאמצים הללו".

כאמור, בין השנים 1994-1999 הקרן של ספילברג באוניברסיטת דרום קליפורניה קיימה כ-52,000 ראיונות שתועדו בווידאו ב-56 מדינות וב-32 שפות, וכללה יהודים וקבוצות נוספות שנרדפו על ידי הנאצים, וכן עדים שהיו בין החיילים המשחררים של מחנות הריכוז, אסירים פוליטיים, חסידי אומות עולם ועוד. בשנת 2005 נחתם הסכם בין נציגי הקרן לבין אוניברסיטת דרום קליפורניה להעברת נכסיה לאוניברסיטה