מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קלמן ליבסקינד נגד בן כספית: לא יודע אם הוא משקר או סתם לא מכיר את העובדות

העיתונאי הוותיק מפרק לחתיכות את קמפיין הסטת הכוחות מאוגדת עזה לאוגדת איו"ש, ותוקף בחריפות את חברו לעיתון: "היה בינינו איש שהיה חשוב לו להתיישב מול הטוויטר ולהסביר לעם ישראל שהכל קרה בגלל הסוכה בחווארה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/23 10:36 כה בכסלו התשפד

קלמן ליבסקינד נגד בן כספית: לא יודע אם הוא משקר או סתם לא מכיר את העובדות
קלמן ליבסקינד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בטורו השבועי בעיתון "מעריב", בחר העיתונאי הסרוג והוותיק קלמן ליבסקינד לפרק את הטענה אודות הסטת כוחות מאוגדת עזה לאוגדת איו"ש. הטענה צברה תאוצה בחודשיים האחרונים, ואחרי הכחשות מצד דובר צה"ל התברר כי אכן הוסטו כמאה לוחמים. ליבסקינד התמודד עם הטענות אחת-אחת וגם תקף בחריפות את התנהלות התקשורת בסוגיה זו, בין היתר את חברו לעיתון בן כספית.

היה בינינו איש שהיה חשוב לו להתיישב מול הטוויטר ולהסביר לעם ישראל שהכל קרה בגלל הסוכה בחווארה

"תראו, לדוגמה, את בן כספית. זה מה שהוא כתב ב-7 באוקטובר, שמחת תורה, יום אסוננו, בשעה 16:17: 'ככל שמצטברות העדויות, התמונות והעובדות, מתברר שזה מדויק: אוגדת עזה הועברה ליו"ש. הרצועה הייתה מופקרת כמעט לחלוטין... העיקר שהסוכה בחווארה מאובטחת'", ציטט קלמן ופתח בתרגיל דמיון מודרך.

"תחשבו על הסיטואציה. בעיצומו של אחד הימים הנוראים בתולדותיה של המדינה, בעוד קיבוצים שלנו כבושים על ידי האויב, בעוד מאות חטופים ישראלים נגררים אל שטח האויב, בעוד לוחמי כיתות הכוננות נופלים על משמרתם בזה אחר זה, בעוד המוני ישראלים טובים עושים את דרכם תוך סכנת חיים גדולה אל השטח – כן, גם מההתנחלויות - כדי להושיט יד ולעזור, בעוד מאות גופות מוטלות בשטח, בעוד מנחם ואלחנן קלמנזון מהר חברון מפנים עוד ועוד מתושבי בארי מהממ"דים אל מקומות בטוחים מחוץ לקיבוצם, בעיצומו של הרגע הזה היה בינינו איש שהיה חשוב לו להתיישב מול הטוויטר ולהסביר לעם ישראל שהכל קרה בגלל הסוכה בחווארה ומפני שמישהו בצה"ל החליט שצריך להגן גם על המתנחלים", מסביר ליבסקינד בכאב.

"קבוצה גדולה שאין לה עניין אחר בחיים, לבד מאשר לפלג, להסית ולהפריד בין דם לדם"

"כמעט חצי מיליון צפיות היו לציוץ הזה של כספית. 7,500 איש סימנו שהם אוהבים אותו. אני מזכיר את כספית בהקשר הזה, משום שהוא דוגמה לקבוצה גדולה שאין לה עניין אחר בחיים, לבד מאשר לפלג, להסית ולהפריד בין דם לדם", כתב ליבסקינד בכאב.

אחרי שהביא ציטוט נוסף שלו, סיים קלמן: "אצל כספית אני אף פעם לא יודע אם הוא משקר ביודעין, או סתם לא בקי בעובדות... גם אם איש כזה לא ראוי כלל לתגובה, קוראיו ראויים לה... יש פה כמה עיתונאים שחושבים שהחיים של הנכדים שלי שווים פחות. אני בז להם".


(בתוך הבוידעם: כך נתפס המחבל שרצח את בני משפחת ניגרקר בחווארה)