היהודי המשפיע בעולם: "טעיתי לגבי האנטישמיות"

סם אלטמן סירב עד כה להאמין שאנטישמיות השמאל האמריקאי חמורה במיוחד. בעקבות האירועים האחרונים בארה"ב הודיע היזם והמנכ"ל הבכיר כי שינה את דעתו: "זה כל כך דפוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/23 08:42 כה בכסלו התשפד

היהודי המשפיע בעולם: "טעיתי לגבי האנטישמיות"
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, צילום: אוניברסיטת תל אביב

סם אלטמן, מנכ"ל חברת OPENAI שזכה לתואר "היהודי המשפיע בעולם" על ידי הג'רוזלם פוסט, שיתף היום (ו') ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו הודה: האנטישמיות בארצות הברית חמורה הרבה יותר משאי פעם האמין.

"במשך זמן רב אמרתי שהאנטישמיות, במיוחד בשמאל האמריקני, אינה גרועה כפי שאנשים טענו", פתח וכתב אלטמן. "אני רק רוצה לציין שטעיתי לגמרי. אני עדיין לא מבין את זה, באמת. או יודע מה לעשות בנידון. אבל זה כל כך דפוק".

האנטישמיות באוניברסיטאות בארה"ב

נזכיר כי האוניברסיטאות הגדולות והנחשבות ביותר בארה"ב הפכו לאחרונה למצע נוח לאנטישמיות ולהפגנות פרו פלשתיניות. בעקבות ריבוי האירועים האנטישמיים בקמפוסים, זומנו ראשי האוניברסיטאות לשימוע בקונגרס ונשאלו האם קריאות לרצח עם ביהודים נחשבות להתעמרות והטרדה, והתשובות המקוממות שענו כי, "זוהי החלטה שתלויה בהקשר", עוררו סערה.

ארגון הסטודנטים היהודים "הלל" בהרווארד הגיבו לאמירות וכתבו: "אנחנו מזועזעים מהצורך להצהיר את המובן מאליו, קריאות לרצח עם נגד יהודים הן תמיד הסתה לאלימות. כישלונה של הנשיאה גיי לגנות כראוי את השיח הזה מעוררת שאלות בנוגע ליכולתה להגן על סטודנטים יהודים בקמפוס".