"החטופים לא נרשמו למיונים לתכנית הריאליטי האכזרית של חמאס"

לירון שמם, כתבת חדשות 13, נחשפה לסרטון טיקטוק שפרסם הספר של מיה שם, וניצלה את ההזדמנות כדי לדבר על התופעה שהחלה מאז שחרור החטופים: "נכון, בכינו כשחטפו אותם, אבל זה לא הופך אותם לתפוח האדמה הלוהט של תרבות השת"פים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/23 10:20 כד בכסלו התשפד

"החטופים לא נרשמו למיונים לתכנית הריאליטי האכזרית של חמאס"
שחרור החטופים, צילום: דובר צה"ל

הספר של מיה שם הצליח להרגיז את לירון שמם, כתבת חדשות 13. משם, צעירה שנחטפה לעזה והפכה לפנים מוכרות בגלל הסרטון בו תועדה על ידי החמאס, שוחררה בשבוע שעבר ושבה לביתה. הספר שעשה לה פן החליט לתעד אותה ופרסם את הסרטון בחשבון הטיקטוק שלו. "אתה באמת בטוח, צלם יקר, שהיה נכון לצלם את הוידאו הזה?" כתבה שמם בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה, "ועוד להעלות אותו לטיקטוק?".

"זה לא הופך אותם לתפוח האדמה הלוהט של תרבות השת"פים"

שמם ניצלה את ההזדמנות בכדי לדבר על התופעה: "נכון, השבים מעניינים את כולנו, בכינו כשחטפו אותם, יצאנו לרחובות לזעוק שיחזירו אותם הביתה והוקל לנו כשהם חזרו. זה לא הופך אותם לתפוח האדמה הלוהט של תרבות השת"פים", ביקשה להבהיר, "זה לא אומר שצריך לבקש מהם סלפי, או לעשות להם פן תמורת סרטון לטיקטוק. יש הבדל גדול בין סטורי שהם מעלים בעצמם, לבין לבקש מהם להצטלם".

שמם חזרה והדגישה כי החטופים הפכו לכוכבים בעל כורחם. "הם לא ביקשו להיות במעמד הזה, הם לא נרשמו למיונים לתכנית הריאליטי האכזרית של חמאס. חטפו אותם באלימות מהבית שלהם. הם לא היו באח הגדול, הם היו בהישרדות של החיים, בלי אוכל ותחת אימה עוצמתית 24/7". לבסוף סיכמה, "אתם רוצים לעזור להם - תחייכו ותניחו להם לחיות את חייהם".