עיתונאי הארץ מודה לינון מגל: "תרם תרומה מכרעת"

אורי משגב פרסם טור ב"הארץ" בו יצא נגד היחס במדינה כלפי הטרגדיה של דורון קסטלמן - וטען שדווקא מי שסייע בחקירה נגד החייל החשוד בירי הוא מגיש ערוץ 14: "מבלי ידיעתו, הוא תרם לחקירה תרומה מכרעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 13:57 כב בכסלו התשפד

עיתונאי הארץ מודה לינון מגל: "תרם תרומה מכרעת"
אורי משגב, צילום: Flash90

עיתונאי הארץ אורי משגב פרסם אמש (ב') טור בו תקף את מגיש חדשות 14 ינון מגל על עמדותיו, ויחד עם זאת הודה לו על כך שלטענתו, בעקיפין הצליח להפליל את החשוד בהריגת דורון קסטלמן. "יש להודות למגל על סיועו הישיר להבנת המקרה והפללת החשודים".

בטור שפורסם ב"הארץ" ביקר משגב את המשטרה, הצה"ל, הממשלה - וגם את ערוץ 14, על גישתם ביחס לטרגדיה בה נהרג דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חייל מילואים במהלך פיגוע הירי בירושלים שבוע שעבר.

ינון מגל

ינון מגל, צילום: תומר שלום

"מגל ומערכת התוכנית גם לא טרחו לברר כלל לפני הריאיון את העובדות"

משגב התייחס לריאיון בו אירח מגל את החייל החשוד בירי: "מגל ומערכת התוכנית גם לא טרחו לברר כלל לפני הריאיון את העובדות, לאמת, להצליב", האשים. "אלו סטנדרטים עיתונאיים בסיסיים, שרחוקים שנות אור מהקרקס הבידורי שהם מעלים מדי ערב בפני קהל חי, שמצדו הגיב כמובן במחיאות כפיים בסיום הריאיון עם מי שמגל הגדיר כ'גיבור' ובירך אותו ב'יישר כוח'".

יחד עם זאת, החליט להודות למגיש חדשות 14: "מבלי ידיעתו, הוא תרם לחקירה תרומה מכרעת, משום שגבה מהחשוד עדות ראשונית ומיידית ('נעילת גרסה' בשפה המקצועית) - לפני שהלה נועץ בעורך דין טיפוסי מארגון 'חוננו'".