לינור אברג'יל מאשימה: "מתביישת שהייתי ניצבת בהצגה שלהן"

לינור אברג'יל, מיס עולם לשעבר, נשאה נאום מצמרר על במת האו"ם בכנס שנערך מטעם ישראל. אברג'יל דיברה על האונס האישי שעברה ותקפה את ארגוני הנשים: "כמה נוח היה אז להם להשתמש בשם שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 09:44 כב בכסלו התשפד

לינור אברג'יל מאשימה: "מתביישת שהייתי ניצבת בהצגה שלהן"
לינור אברג'יל בנאום מצמרר, צילום: צילום מסך

לינור אברג'יל, מיס עולם לשעבר, הצליחה לעורר גלים עם נאומה המצמרר בכנס מטעם ישראל באו"ם בניו יורק. אברג'יל כבר דיברה בנאומה בכיכר החטופים על האונס שעברה בעצמה, ועל הקשר שלו למאורעות המחרידים של השבעה באוקטובר, וכעת העלתה את הנושא שוב בנאומה החשוב, בו תקפה את ארגוני הנשים הבינאלומיים.

הנאום המטלטל של לינור אברג'יל:

"שמי לינור אברג'יל ואני קורבן אונס", פתחה אברג'יל את נאומה, "הייתי רק בת 18. 25 שנים עברו. מאז ה-7 באוקטובר אני שומעת את השדים בראשי, הסרטונים הנוראיים מחזירים הכל בחזרה. אני מרגישה את הכאב שלהן, את החיים שלהן שנלקחו". אברג'יל תיארה כי אי אז, לפני 25 שנה, הרגישה שיש לה גב מארגוני הנשים בעולם. "הרגשתי שמאמינים לי, שמקשיבים לי".

לינור אברג'יל תוקפת: "כמה נוח היה אז לארגונים האלה להשתמש בשם שלי"

מיס עולם לשעבר המשיכה, "האם אז אותם ארגונים דרשו ממני ראיות? הטילו ספק בגרסתי? ביקשו לבצע חקירה מעמיקה לפני קפיצה למסקנות? לא. כמה נוח היה אז לארגונים האלה להשתמש בשם שלי, בפרסום שלי, להזמין אותי לכנסים המנותקים שלהם, כדי להצטלם עם מי שהפכה עבורן לסמל. וכמה אני מתביישת היום שהייתי ניצבת בהצגה שלהן. אני מתביישת בגלל שהיום בכנסים האלה לא רוצים להציג את כתמי הדם על המכנסיים, את האגנים השבורים, את הגופות המחוללות של אחיותיי".

לאברג'יל היה חשוב להעביר מסר ברור: "מחבלי החמאס צמאי הדם תיעדו את פשעי המלחמה שלהם, אבל רוב ארגוני הנשים עדיין שותקים. האמת תיחשף, לא נשכח אותם ונבטיח שהעולם לא ישכח אותן. נהיה הקול שנלקח מהן".